نگاه بازیگران صنعت نفت به اجرای توافق اوپک است

آژانس بین‎المللی انرژی با اشاره به کاهش فاصله عرضه و تقاضای نفت، اعلام کرد که اکنون توجه بازار به چگونگی اجرایی شدن توافق اوپک معطوف شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، آژانس بین‎المللی انرژی در تازه‎ترین گزارش چشم انداز کوتاه مدت خود در حوزه انرژی اعلام کرد افزایش تقاضای جهانی سبب شده است فاصله عرضه و تقاضای نفت کمتر شود.

این نهاد همچنین آورده است: سرمایه‎گذاران بازار اکنون در انتظار این هستند که ببینند آیا امضا کنندگان توافق کاهش تولید نفت، به تعهدهای خود پایبند خواهند بود یا خیر.

در گزارش ماهانه آژانس بین المللی انرژی اعلام شده است: اکنون زود است که میزان پایبندی به توافق کاهش تولید، ارزیابی شود؛ بازار همچنان برای مشاهده دستاورد توافق کاهش تولید، منتظر است.

نهاد یاد شده همچنین اعلام کرد سطح ذخیره‎سازی نفت در کشورهای صنعتی در ماه نوامبر سال 2016 میلادی برای چهارمین ماه پیاپی با کاهش رو‎به‎رو شده است اما همچنان بالای میانگین پنج سال اخیر است.

طبق پیش‎بینی آژانس بین‎المللی انرژی، تقاضای روزانه نفت جهان در سال 2017 میلادی روزانه یک میلیون و 300 هزار بشکه افزایش یابد.

آژانس یاد شده همچنین اعلام کرد اگر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر تولیدکنندگان عمده نفت بتوانند عرضه را در سطح تعیین شده در توافق کاهش تولید نگه دارند، فاصله عرضه و تقاضای نفت کمتر می‎شود، سطح ذخیره سازی نفت در جهان پایین می‎آید و قیمت نفت رو به افزایش می‎گذارد.

کد خبر 275339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =