روسیه و اوپک از روند اجرای توافق کاهش تولید راضی هستند

نمایندگان روسیه و اوپک اعلام کردند از برنامه زمانی اجرای توافق کاهش تولید نفت جلو افتاده‎اند.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، وزیران نفت عربستان، الجزایر و کویت اعلام کردند: حجم کاهش تولید آنها فراتر از رقم تعیین شده در توافق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بوده است و وزیر انرژی روسیه هم اعلام کرد که این کشور سریعتر از برنامه تعیین شده، روند کاهش تولید را آغاز کرده است.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان، اعلام کرد تولیدکنندگان نفت هم‎اکنون عرضه روزانه نفت را در بازارهای جهانی در مجموع یک میلیون و 500 هزار بشکه کاهش داده‎اند.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، نیز پس از ورود به وین، پایتخت اتریش، گفت: ما از برنامه جلوتر هستیم و همین روند را ادامه می‎دهیم؛ همه تلاش خود را برای مشارکت حداکثری در توافق به کار می‎گیریم.

نمایندگان برخی کشورهای عضو اوپک قرار است در وین با همتایان خود در کشورهای تولیدکننده نفت غیر عضو اوپک دیدار و میزان پایبندی به توافق کاهش تولید نفت را بررسی کنند.

وزیران کشورهای یاد شده دیروز (شنبه دوم بهمن ماه) در مراسم شام غیر رسمی حضور یافتند و امروز در وین، در نخستین نشست رسمی کمیته نظارت بر اجرای توافق کاهش تولید، شرکت می‎کنند.

یک منبع اعلام کرد با توجه به پایان نیافتن نخستین ماه اجرای توافق، کمیته یاد شده بیش از ارائه اطلاعات جدید، بر یافتن راهکاری برای ارزیابی میزان پایبندی تمرکز می‎کند.

به گفته برخی منابع دیگر، طبق توافق یاد شده، اطلاعات منابع ثانویه که در دبیرخانه اوپک گردآوری می‎شود، به عنوان مرجع اصلی ارزیابی پایبندی کشورها به توافق مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نورالدین بوطرفه، وزیر انرژی الجزایر، اعلام کرد کمیته یاد شده تصمیم می‎گیرد که افزون بر تولید، آیا صادرات نفت کشورهای امضاکننده توافق نیز ارزیابی می‎شود یا نه. وی همچنین اعلام کرد نشست بعدی این کمیته در ماه فوریه امسال برگزار می‎شود.

کد خبر 275357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =