درآمدهای نفتی بدون مشکل وارد اقتصاد کشور می‌شود

سخنگوی دولت گفت: هم اکنون همه درآمدهای نفتی را بدون مشکل می‌توانیم وارد اقتصاد کشور کنیم به طوری که تا پایان امسال، 68 هزار و 500 میلیارد تومان از درآمدهای نفتی در اختیارمان قرار می‌گیرد.

به گزارش شانا، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، امروز (سه‌شنبه، پنجم بهمن‌ماه) در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: در شرایط کنونی تمام درآمدهای نفتی را بدون مشکل می‌توانیم وارد اقتصاد کشور کنیم، پیش بینی می‌کنیم 68 هزار و 500 میلیارد تومان از درآمد نفتی تا پایان امسال در اختیارمان قرار گیرد.

وی افزود: هم اکنون مقدار فروش نفت ما بیش از پیش بینی‌هاست، به طوری که ماه گذشته بیش از 2 میلیون و 900 هزار بشکه نفت و میعانات گازی صادر کرده‌ایم، همچنین قیمت هر بشکه نفت که در بودجه پارسال حدود 40 دلار پیش بینی کرده بودیم، اکنون بیش از 50 دلار و به طور متوسط 42 دلار به فروش می‌رسد.

نوبخت ادامه داد: بر اساس اعلام وزیر نفت، پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال، بیش از 41 میلیارد دلار از محل صادرات نفت و میعانات گازی درآمد کسب کنیم که بخشی از آن طبق قانون در ماه‌های آینده و ابتدای سال 96 به اقتصاد ایران تزریق می‌شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: بر اساس گزارش بانک جهانی که روز گذشته منتشر شد، اقتصاد ایران یکی از باثبات‌ترین اقتصادهای دنیاست و کشور برای نخستین بار به جایگاه هجدهم در اقتصاد جهانی دست یافته است.

کد خبر 275386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =