۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
  • کد خبر: 275427
گازرسانی به روستاها شتاب گرفت

گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور بعنوان یکی از اولویت مهم دولت یازدهم با سرعت شتابان در حال انجام است و چیزی نمانده تا تمام ایران از نعمت گاز طبیعی بهره مند شود.

به گزارش شانا، روح اله نوریان، مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان به تشریح گازرسانی به شهرک صنعتی سرخه همزمان با دهه فجر پرداخت و گفت: این پروژه گازرسانی با صرف اعتبار 30 هزار میلیون ریال انجام می‌شود.

وی با اشاره به مشخصات فنی  پروژه گازرسانی به شهرک سرخه سمنان اظهار کرد: در اجرای این پروژه گازرسانی، بیش از 6 هزار و 500 متر عملیات احداث خط تغذیه انجام‌شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با بیان این که در دهه فجر به 17 روستای استان نیز گازرسانی می‌شود، تصریح کرد: گازرسانی به هشت روستای منطقه قهاب رستاق دامغان و همچنین 9 روستای کلاته‌های شرقی میامی در دهه فجر انجام می‌شود.

نوریان به میزان اعتبار صرف شده برای گازرسانی به روستاهای منطقه قهاب رستاق دامغان اشاره کرد و افزود: برای اجرای این پروژه گازرسانی، 84 هزار میلیون ریال اعتبار صرف شده است.

به گفته وی، اعتبار هزینه شده برای گازرسانی به 9 روستای کلاته‌های شرقی میامی نیز 113 هزار میلیون ریال بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان میانگین ضریب نفوذ گاز در روستاهای استان سمنان را بیش از میانگین کشوری عنوان کرد و افزود: با اجرای پروژه‌های گازرسانی به روستاهای استان سمنان، ضریب نفوذ گاز در روستاهای سمنان به 82 درصد می‌رسد که این مقدار در کشور 69 درصد است.

گازرسانی به 9 روستای خراسان رضوی در دهه فجر

همچنین سید حمید فانی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی اعلام کرد: 9روستای بخش انابد و شهرآباد از توابع شهرستان بردسکن استان خراسان رضوی، در دهه فجر امسال به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل خواهند شد.

وی افزود: با افتتاح این پروژه بیش از 2 هزار خانوار در روستاهای حسن آباد، کاظم‌آباد، جلال آباد، اسلام آباد، زمان آباد، حطیطه، علی آبادک، چراغ چین و عبدل آباد از نعمت خدادادی گاز بهره مند می شوند.

وی افزود: ۵۳ میلیارد و ۸۴۹ میلیون ریال مجموع اعتبار پروژه گازرسانی 9 روستای مذکور بوده که این رقم از محل منابع داخلی شرکت گاز استان در سال گذشته پیمان‌سپاری شده است.

گازدار شدن 43 درصد روستاهای آذربایجان غربی در دولت یازدهم

منصور صادقیان، مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی از بهره برداری از پروژه گازرسانی به یک شهر و 81 روستای این استان همزمان با ایام دهه فجر خبر داد و گفت: همچنین در ایام، کلنگ آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 108 روستا نیز  به زمین زده خواهد شد.

وی به تشریح اقدامات شرکت گاز استان از سال 92 تا به امروز پرداخت و اظهار کرد: در بیش از سه سال گذشته، روندگازرسانی به روستاها جهشی بزرگ داشته بطوری که 43 درصد روستاهای برخوردار از گاز طبیعی استان در طول دولت یازدهم به شبکه گازرسانی کشور متصل شده اند.

صادقیان با اشاره به پروژه های در دست اجرای گازرسانی روستایی نیز اضافه کرد: هم اکنون عملیات گازرسانی به 433 روستای استان در حال اجراست که با بهره برداری از این پروژه ها، ضریب نفوذ گاز طبیعی در بخش روستایی آذربایجان غربی بیشتر از میانگین کشوری شده و به 69 درصد خواهد رسید.

کد خبر 275427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =