بهینه سازی واحدهای تولیدی از اهداف کلان پژوهش در پتروشیمی است

اهداف کلان پژوهش و فناوری صنعت پتروشیمی در چهار حوزه تدوین دانش فنی، بهینه سازی واحدهای تولیدی، بهبود دانش های موجود و گسترش مرزهای آن تعریف شده است.

به گزارش شانا، مرضیه شاهدایی امروز (چهارشنبه، 13 دی‌ماه) در هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت نفت گفت: امروزه با پیشرفت و رشد روزافزون جوامع در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی، تولیدی و فناوری، اهمیت علم و دانش افزایش یافته است و با سرلوحه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری، مدل جدیدی را که یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است به نام اقتصاد دانش بنیان مطرح ساخته است.

وی اظهار کرد: این اقتصاد مبتنی بر علم و دانش با وقوع تحولات علمی و تحقیقاتی، دگرگونی عمیقی در عرصه رشد و توسعه پایدار جامعه و تولید اقتصادی ایفا می کند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، تاکید کرد: شرکت‌های پژوهشی و فناوری باید بتوانند بر پایه زیرساخت‌ها، منابع و سرمایه های مادی و معنوی به دستاوردهای ارزشمندی نایل شوند و در بسیاری از پروژه‌های مورد نیاز صنعت کشور با تکمیل چرخه علم، نتایج فناورانه را ارایه کنند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر این که این شرکت در کنار همه وظایف خود سعی کرده است تا با بهره گیری از توان پژوهشی خود، اقدامات مهمی در این راستا به انجام رساند، اظهار کرد: با توجه به فراوانی گاز طبیعی در کشور و لزوم ایجاد ارزش افزوده بالاتر از این نعمت خدادادی، تبدیل گاز طبیعی به محصولات پتروشیمی اهمیت دوچندانی پیدا کرده است.

وی گفت: به لطف خداوند طی برنامه های از پیش تدوین شده توانسته ایم دستاوردهای بومی ارزشمندی را به صنعت ارائه دهیم.

کد خبر 275514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =