زمینه‎های همکاری ایران و چین در بخش بالادستی نفت بررسی شد

مدیران ارشد شرکت ملی نفت ایران و شرکت ساینوپک چین در نشستی مشترک، زمینه‎های همکاری دوطرف را بررسی و بر تداوم روند همکاری‎های دوجانبه تاکید کردند.

به گزارش شانا، علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در این نشست با اشاره به سابقه همکاری سازنده دو شرکت، نسبت به همکاری ‎های مشترک در پروژه‎های جدید نفتی ایران ابراز امیدواری کرد و گفت: اولویت شرکت ملی نفت ایران امضای قرارداد در چارچوب مدل جدید قراردادهای نفتی است.

وی با تاکید بر این‎که افزایش ضریب بازیافت از مخازن نفتی و به‎کارگیری و انتقال دانش فنی به‎روز از اولویت های شرکت ملی نفت ایران در توسعه میدان های مشترک است، افزود: انعقاد قراردادها در چارچوب مدل جدید قراردادی جدید طی ۲۰ سال زمینه آشنایی شرکت ایرانی با فناوری همراه سرمایه گذار خارجی را به خوبی فراهم می کند.

وی با اشاره به نزدیک بودن زمان برگزاری مناقصه میدان آزاگان، از ساینوپک برای حضور در این مناقصه دعوت کرد.

وانگ یوپو، رئیس هیئت مدیره شرکت ساینوپک چین نیز با اشاره به فناوری‌های به‎روز تحت اختیار این شرکت در بخش‎های بالادستی، پایین دستی، پالایش و پتروشیمی و همچنین امتیازات قابل تامل در حوزه حمل و نقل دریایی، بر تمایل ساینوپک برای همکاری های بیشتر نفتی با ایران تاکید کرد.

وی افزود: ساینوپک از صنعت نفت ایران برای جذب شیوه مدیریت به‎روز میدان‎های نفتی و دانش فنی جدید حمایت می‎کند زیرا هم از لحاظ مالی و هم در زمینه تامین نیروی انسانی در شرایط ایده آلی قرار دارد.

کد خبر 275743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =