همکاری وزارت نفت موجب احیای دوباره تالاب هورالعظیم شده است

تالاب هورالعظیم از مهم‌ترین تالاب‌های ایران است که در سال 92 همزمان با آغاز کار دولت یازدهم به طور کامل خشک بود، اما هم اکنون با پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست و همکاری وزارت نفت، 70 درصد این تالاب آب‌گیری شده است.

به گزارش شانا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، امروز (یکشنبه، یکم اسفندماه) در نشست خبری به مناسبت برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست گفت: اقتصاد سبز، جزو برنامه‌های رئیس جمهوری بوده و سعی کرده‌ایم تا فعالیت‌های اقتصادی همسو با بهبود شرایط محیط زیست را توسعه دهیم.

وی با اشاره به این که تجارت، اقتصاد و محیط زیست محورهای نمایشگاه امسال محیط زیست است، از حضور 20 کشور خارجی در نمایشگاه خبر داد و عنوان کرد: حضور قوی بین‌المللی باعث ایجاد رقابت در حوزه فناوری‌های سبز به ویژه در زمینه‌های مدیریت پسماند، مدیریت انرژی، بهینه سازی انرژی و انرژی‌های نو خواهد شد.

ابتکار به جلسه ستاد مدیریت بحران با موضوع گرد و غبار خوزستان که دیروز به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد اشاره و تصریح کرد: مطالعات شناسایی کانون‌های گرد و غبار ایران طی دولت یازدهم انجام و تکمیل شد، علاوه بر این، در خوزستان برنامه‌های مقابله با کانون‌ها نیز نهایی شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این که در کشورهای عربستان، عراق و سوریه کانون‌های گرد و غبار که کشور ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، وجود دارد، گفت: گرد و غباری که دیروز در استان خوزستان ایجاد و از سوریه و عراق وارد خوزستان شد پدیده‌ای است که سال‌هاست تکرار می‌شود، در سال 92 سفری به عراق به منظور پیگیری این موضوع داشتم و حتی اقدام‌هایی چون کاشت نهال نیز صورت گرفت، مذاکرات متعددی با عراق در موضوع مقابله با گرد و غبار داشتیم، اما متاسفانه شرایط داخلی عراق به گونه‌ای بود که نتوانستیم برنامه‌های مقابله با گرد و غبار را به طور کامل اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: طی دولت یازدهم توجه خاصی به احیای تالاب‌ها شده است، تالاب هورالعظیم از مهم‌ترین تالاب‌های ایران است که در سال92 همزمان با آغاز کار دولت یازدهم به طور کامل خشک بود، اما هم اکنون با پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست و اقدام‌های وزارت نفت، در مورد برداشتن دایک‌های مرزی روی تالاب، حق‌آبه تالاب تامین شد، هم اکنون این تالاب 70 درصد آب‌گیری شده است.

ابتکار به موضوع آلودگی هوا در کلان‌شهرها نیز اشاره و عنوان کرد: با اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا، کلان‌شهرهای کشور از وضع هوای مناسب تری برخوردار هستند، به گونه‌ای که هوای شهر تهران امسال در مقایسه با سال 92، با افزایش تعداد روزهای پاک و سالم مواجه شده است.

کد خبر 275749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =