وزیران نفت ایران و عراق یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند

وزیران نفت ایران و عراق در پایان مذاکرات امروز (دوشنبه، 2 اسفندماه) در بغداد، یک یادداشت تفاهم همکاری در زمینه‎های مختلف نفت و گاز امضا کردند.

به گزارش شانا، به نقل از ایرنا، در بخشهایی از این یادداشت تفاهم همکاری، به توسعه میدان‎های نفت و گاز مشترک مرزی، صدور خدمات فنی و مهندسی، صادرات کالا و همکاری در زمینه نفت و مشتقات آن اشاره شده است.

همچنین کمک به بازسازی زیرساخت‌های پالایشگاه‌های نفت و گاز عراق از سوی ایران از دیگر بندهای این یادداشت تفاهم همکاری است.

بیژن زنگنه، وزیر نفت کشورمان و جبار علی حسین اللعیبی، وزیر نفت عراق همچنین در مورد صادرات نفت کرکوک از طریق یک خط لوله که از اراضی ایران عبور می کند به تفاهم رسیدند و قرار شد یک مشاور بین المللی پیرامون توجیه فنی و اقتصادی این طرح معرفی شود.

اعطای بورسیه‌های دانشگاهی به دانشجویان عراقی برای تحصیل در رشته های بالادستی نفت و گاز از دیگر بندهای مهم این یادداشت تفاهم همکاری است.2 طرف همچنین توافق کردند که در چارچوب این یادداشت تفاهم همکاری یک کمیته مشترک برای پیگیری تصمیم‎ها و تفاهم‌های صورت گرفته تشکیل شود.

وزیر نفت صبح امروز (دوشنبه، 2 اسفندماه) در راس هیئتی وارد بغداد شد و در مذاکرات مشترک با وزیران نفت و برق عراق درباره همکاری‌های دوجانبه در زمینه‎های نفت و انرژی بحث و گفت‎وگو کرد.


کد خبر 275772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =