همکاری نفتی ایران و نروژ می تواند به سطح پیش از تحریم‌ها برگردد

کاردار سفارت نروژ در تهران اعلام کرد با غلبه بر برخی چالش ها، امکان بازگشت رونق اقتصادی میان دو کشور به سطح پیش از تحریم ها فراهم می شود.

به گزارش شانا، جان میکال کویستاد، کاردار سفارت نروژ در تهران، صبح امروز (سه شنبه 10 اسفندماه) در سخنرانی خود در کنفرانس همکاری توسعه و فناوری بخش بالادستی نفت و گاز ایران و نروژ، اعلام کرد مسائل بانکی و بحث شفافیت از جمله چالش‎هایی هستند که با چیرگی بر آنها، زمینه گسترش همکاری تجاری دو کشور فراهم می شود.

وی با ابراز امیدواری به شتاب گیری فرایند نهایی شدن الگوی جدید قراردادهای نفتی ایران، اعلام کرد که این حرکت از جمله اقدام هایی است که می تواند به گسترش چشمگیر همکاری ها کمک کند.

کاردار سفارت نروژ همچنین با اشاره به آمادگی این کشور برای کمک به همکاری بانکی با ایران، اعلام کرد لازمه این کار امضای قراردادهایی نهایی میان دو کشور است که فراتر از تفاهم نامه های کنونی باشد.

کویستاد با اشاره به اینکه با توجه به سابقه فرهنگ بازرگانی و کارآفرینی در ایران و کیفیت گرایی در میان فعالان تجاری افزود: این واقعیت می تواند زمینه را برای همکاری بیشتر دو کشور فراهم کند.

وی با تأکید بر ظرفیت بی رقیب ایران در زمینه توسعه منابع نفت و گاز، اعلام کرد که ایران باید از ظرفیت دوران پسابرجام بهره گیرد.

افزون بر این، یل-بورگ فریبرگ، معاون وزیر نفت و انرژی نروژ، ضمن تأکید بر گسترش همکاری ایران و نروژ در زمینه نفت و انرژی، به معرفی ظرفیت های فنی و تجاری شرکت های نروژی پرداخت.

کد خبر 275891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =