عملیات انتقال عرشه B فاز ١٩ به موقعیت مخزن پارس جنوبی آغاز شد

عملیات انتقال عرشه B فاز 19 پارس جنوبی به موقعیت مخزن این فاز صبح امروز (شنبه، 14 اسفندماه) آغاز شد.

به گزارش شانا، حمیدرضا مسعودی، مجری فاز 19 پارس جنوبی با اعلام این خبر افزود: انتظار می رود با توجه به شرایط آب و هوایی و مساعد بودن وضع دریا، 18 تا 19 اسفندماه امسال عملیات نصب این سکو روی جکت آن انجام شود.

بر اساس اعلام شرکت نفت و گاز پارس، با نصب این سکو فعالیت‎های ساخت بسته فراساحل فاز 19 پارس جنوبی بطور کامل اجرایی شده و ظرفیت تولید گاز این فاز از میدان مشترک پارس جنوبی به ۵۶.۶ میلیون مکعب در روز معادل ۲ فاز استاندارد می رسد.

تولید میعانات گازی فاز ١٩ به ٧ میلیون بشکه رسید

مجری فاز ١٩ پارس جنوبی همچنین از تولید هفت میلیون بشکه میعانات گازی در فاز 19 خبر داد و گفت: تاکنون ٦ میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه از این محصولات بارگیری و به بازارهای بین المللی صادر شده است.

مسعودی با اشاره به برداشت روزانه حدود 42 میلیون متر مکعب گاز ترش غنی از بخش فراساحل این فاز گفت: هم اکنون از این میزان روزانه 37 میلیون مترمکعب گاز فراوری شده و به خط سراسری ارسال می شود.

مجری فاز 19 پارس جنوبی به تولید پروپان و بوتان (LPG) در این فاز اشاره کرد و افزود: هم اکنون هرکدام از این محصولات ، معادل 14 تن بر ساعت تولید و به خط سراسری تزریق می‎شود.

مسعودی گفت: با تکمیل پایانه صادراتی این 2 محصول، پروپان و بوتان تولیدی فاز 19 به بندر خدماتی درحال ساخت در منطقه پارس 2 ارسال شده و آماده صادرات می شود.

ثبت رکوردهای متعدد در فاز ١٩ پارس جنوبی

وی با اشاره به اینکه فاز 19 از اردیبهشت ماه سال 95 وارد مدار تولید شده است، گفت: عملیات شیرین سازی گاز فاز 19 در مقایسه با سایر طرح های میدان پارس جنوبی با بهره‎گیری از منابع حوزه فراساحل خود طرح انجام شده است که این موفقیت از افتخارهای متخصصان کشور در پارس جنوبی محسوب می شود.

مسعودی افزود: در شرایطی که تمامی پیمانکاران، مشاوران و بخش عمده ای از سازندگان تجهیزات این فاز داخلی هستند، چند رکورد بزرگ در این فاز تحقق پیدا کرده است. راه اندازی سه ردیف شیرین سازی در کمتر از پنج ماه، راه اندازی سکوهای این فاز در دریا در مدت 70 روز، رکورد عملیات حفاری چاه‎های بخش فراساحل به میزان 17.6 متر بر ساعت و همچنین نصب سکوها در مدت زمان کوتاه در کنار شناور حمل کننده به عنوان رکوردهای خیره کننده در این فاز ثبت شده است.

کد خبر 275929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =