۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
  • کد خبر: 275930
درخشش دستاوردهای نفتی برجام انکار ناپذیر است

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به سیاه‌نمایی‌های انجام شده در بحث برجام گفت: در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و پخش و پالایش هیچ گونه سیاه‌نمایی نشده است و اساسا امکان سیاه‌نمایی در این بخش وجود ندارد.

به گزارش شانا، امیرحسین زمانی نیا امروز (شنبه، ١٤ اسفندماه) در کنفرانس برجام و اقتصاد مقاومتی با بیان این که صنعت نفت بعد از اجرای برجام رشد خوبی داشته است، افزود: وزارت نفت در حال مذاکره برای انعقاد ٢٥ قرارداد نفتی به ارزش حدود ٨٥ میلیارد دلار است.

زمانی نیا، متوسط فروش نفت خام و میعانات گازی ایران را در ماه‌های آخر سال 2 میلیون و 639 هزار بشکه در روز عنوان و اظهار کرد: میزان درآمدهای نفت و میعانات گازی ایران نیز 34 میلیارد دلار بوده است.

معاون وزیر نفت با بیان این که شرکت های بزرگ نفتی دنیا برای همکاری با ایران جدی هستند، افزود: توتال اعلام کرده است که منتظر تصمیم نهایی آمریکا درباره ایران است، آن‌ها می‌خواهند پنج میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کنند که رقم بزرگی است و تاکنون بیش از  ٢٠ میلیون دلار نیز هزینه کرده ا ند.

وی همچنین به موضوع صادرات گاز به کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: ایران هم اکنون آمادگی صادرات گاز به عراق را دارد و در آینده قرار است در مجموع روزانه حدود 50 میلیون مترمکعب گاز به بغداد و بصره صادر شود.

زمانی نیا، اقتصاد مقاومتی را مدیریت و کاهش ریسک‌ها عنوان کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی همچنین به معنی این است که در مقابل نوسانات سیاسی و اقتصادی دوام بیاوریم.

کنفرانس برجام و اقتصاد مقاومتی صبح امروز با حضور عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه، امیرحسین زمانی نیا، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت، عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امورخارجه آغاز به کار کرد.

کد خبر 275930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =