صنعت نفت و گاز کشور درخشان ترین سال خود را سپری کرد

معاون اول رئیس جمهوری گفت: امسال یکی از درخشان ترین سال‌ها در صنعت نفت و گاز کشور است، امیدوارم در آینده‌ای نزدیک شاهد برگزاری جشن بزرگی برای راه اندازی چند فاز پارس جنوبی با سرمایه گذاری حدود 20 میلیارد دلار باشیم.

به گزارش شانا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، امروز (شنبه، 14 اسفندماه) در سفر یک روزه به استان کهگیلویه و بویر احمد، با بیان این که در تمامی بخش‌های اقتصادی کشور شاهد تحرک جدی در سال 95 بوده‌ایم، گفت: با وجود مسائل و مشکلات اقتصادی نظیر کاهش قیمت نفت، بیشتر کشورهای نفت خیز ناچار شدند برای اداره امور کشور از ذخایر ارزی خود استفاده کنند، اما ایران تنها کشوری بود که توانست در سال 94 و 95 بدون استفاده از ذخایر ارزی، اقتصاد کشور را به نحو مطلوب اداره کند، به گونه‌ای که هیچ تلاطمی در شاخص‌های اصلی اقتصاد کشور به‎وجود نیامد و ثبات قابل قبولی در بیشتر شاخص‌ها حاکم بود.

وی امسال را یکی از درخشان ترین سال‌ها در صنعت نفت و گاز کشور توصیف کرد و افزود: امیدوارم در آینده نزدیک شاهد برگزاری جشن بزرگی برای راه اندازی چند فاز پارس جنوبی با سرمایه گذاری حدود 20 میلیارد دلار باشیم.

جهانگیری با اشاره به امنیت مناسب کشور و فراهم بودن شرایط برای سرمایه گذاران خارجی، گفت: امروز ایران جزیره ثبات منطقه ناامن خاورمیانه است و سرمایه گذاران خارجی علاقه‌مند هستند که در ایران سرمایه گذاری کنند.

معاون اول رئیس جمهوری استان کهگیلویه و بویر احمد را یکی از استان‌های مهم کشور برشمرد و عنوان کرد: این استان از جهات مختلف همچون منابع نفت و گاز دارای ظرفیت‌های فراوانی است.

وی اظهار امیدواری کرد با پیگیری‌های وزارت نفت و وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجتمع پتروشیمی یک میلیون تنی گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد هرچه سریعتر تکمیل شود تا متعاقب آن، ده‌ها واحد صنعتی دیگر در پایین دست این استان ایجاد شود.

کد خبر 275940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =