تفاهم‌نامه 20 پروژه محیط زیستی به ‎زودی امضا می‎شود

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از امضای تفاهم‌نامه 20 پروژه زیست محیطی در هفته آینده میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد.

به گزارش شانا، مرضیه شاهدایی صبح امروز (دوشنبه، 16 اسفندماه) در آیین گشایش واحد مکانیزم توسعه پاک (CDM) پتروشیمی شیراز اظهار کرد: حفظ محیط زیست از رکن‌های اصلی مسئولیت‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به این که طراحی و اجرای واحدهای جدید پتروشیمی منطبق بر فناوری‌های روزآمد دنیا و ملاحظات زیست محیطی است، افزود: انتشار آلاینده‌های زیست محیطی در مجتمع‌های پتروشیمی تنها در واحدهای قدیمی به دلیل فرسوده شدن و استفاده از فناوری‌های قدیمی روی می‎دهد که شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای برطرف کردن آنها اقدام می‎کند.

معاون وزیر نفت ادامه داد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی همگام با پیشرفت‌ها و تحولات جهانی و همسو با تعهدنامه کنفرانس تغییرات اقلیمی پاریس مبنی بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‎ای گام برمی دارد.

به گفته شاهدایی، کاهش مصرف انرژی با اصلاح فرآیندها و تغییر تجهیزات، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و استفاده از آن به عنوان خوراک در واحدها و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست، سه محوری است که شرکت ملی صنایع پتروشیمی همسو با سیاست‌های سازمان حفاظت محیط زیست انجام می دهد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: اجرای طرح مکانیزم توسعه پاک در پتروشیمی شیراز تنها برای کاهش انتشار آلاینده‌ها در محیط زیست انجام شده است و هیچ منفعت اقتصادی ندارد.

وی به امضای تفاهم‌نامه‎ای میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان حفاظت محیط زیست در هفته آینده اشاره و اظهار کرد: این تفاهم‌نامه شامل 20 پروژه برای کاهش آلاینده‎های زیست محیطی است.

طرح مکانیزم توسعه پاک (CDM) پتروشیمی شیراز صبح امروز با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و سید محمد علی افشانی، استاندار فارس افتتاح شد.

کد خبر 275973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =