شرایط برای تحقق تعهد‎های زیست محیطی نفت تسهیل می‎شود

معاون رئیس جمهوری با اشاره به مطرح شدن پیشنهاد اختصاص سه درصد از قراردادهای بخش نفت به طرح‌های زیست محیطی گفت: این مصوبه کمک بسیاری به تحقق تعهدهای شرکت‌ها در زمینه محیط زیست می‎کند.

به گزارش شانا، معصومه ابتکار امروز (دوشنبه، 16 اسفندماه) در آیین گشایش مکانیزم توسعه پاک در پتروشیمی شیراز (CDM) از گام‌های موثری که شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران همسو با سیاست‌های دولت یازدهم و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در محیط زیست انجام می دهد، قدردانی کرد.

وی اجرای چنین طرح‌هایی را از گام‌های موثر در جهت اعتلای توسعه پایدار کشور دانست و افزود: سرمایه گذاری در استفاده از منابع انرژی باید با نگرش توسعه پایدار، توجه به الزام‎های محیط زیستی و اقتصاد سبز باشد.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به این که اقتصاد سبز از ابتدا در اولویت دولت یازدهم قرار داشته است، ادامه داد: اقتصاد سبز همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه محیط زیست است.

ابتکار با بیان این که هزینه زیست محیطی باید در داخل همه صنایع لحاظ شود، گفت: با هزینه انجام شده در طرح مکانیزم توسعه پاک در پتروشیمی شیراز، انتشار معادل حدود 450 هزار تن گازهای گلخانه ای کاهش می‌یابد.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به این که ایران توافق‎های کنفرانس اقلیمی پاریس در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را پذیرفته است، اظهار کرد: ما هدفگذاری ملی کاهش 50 درصدی شدت انرژی را از سال 86 بر اساس سیاست‌های ابلاغی الگوی اصلاح مصرف از سوی مقام معظم رهبری دنبال می‌کنیم.

وی سیاست‌های کشور برای کاهش آلودگی هوا را یک هدف‌گذاری ملی دانست و تصریح کرد: بهبود کیفیت سوخت و توزیع سوخت یورو 4 از اقدام‌های مهم وزارت نفت همسو برای بهبود هوای کلانشهرهاست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در سال 95 حتی یک روز هوای ناسالم در شیراز نداشتیم که این دستاورد بزرگی در این زمینه است.

به گفته ابتکار، امسال هوای تهران نسبت به سال 92 حدود 63 تا 64 روز بهبود هوا داشته است.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به جهت گیری ویژه بودجه سال 96 به موضوع آب و محیط زیست گفت: همسو با اعتبارهای بسیار خوب در بودجه 96، پیشنهاد اختصاص سه درصد از همه قراردادهای بخش نفت به طرح‌های زیست محیطی مطرح شده است که کمک بسیاری به تحقق تعهدهای شرکت‌ها در زمینه محیط زیست می کند که این مصوبه مجلس گام مهمی در کاهش آلودگی محیط زیست دارد.

طرح مکانیزم توسعه پاک (CDM) پتروشیمی شیراز صبح امروز با حضور معصومه ابتکار، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و سید محمد علی افشانی، استاندار فارس افتتاح شد.

کد خبر 275980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =