شرکت‎های ایرانی از ظرفیت‎ دانشگاه‎ها برای انتقال فناوری استفاده کنند

مدیرعامل شرکت انگلیسی پتروکسین گفت: دانشگاه‎ها نقش مهمی در انتقال فناوری های صنعت نفت دارند و شرکت های فعال حوزه نفت و گاز ایران باید این مهم را مدنظر قرار دهند.

به گزارش شانا، استفان هارت دیروز (16 اسفندماه) در حاشیه دومین کنفرانس توسعه میادین نفت و گاز گفت: درک واقعی از دستاوردهای حوزه فناوری، ایجاد محیطی امن در سازمان برای بروز خلاقیت و حرکت به سمت فناوری های نوین و استفاده از ظرفیت های دانشگاه ها در حوزه انتقال فناوری، سه اصلی است که شرکت‎های فعال در زمینه نفت و گاز باید برای تحقق انتقال فناوری آن را مدنظر قرار دهند.

وی که 25 سال سابقه فعالیت در صنعت نفت و همکاری با شرکت‎های شل و E.ON آلمان را در کارنامه دارد، ادامه داد: فناوری نه تنها باعث بهبود فرایند تولید نفت و گاز می شود، بلکه به تسریع روندهای کاری نیز کمک می کند.

هارت یادآور شد: شرکت های فعال در حوزه نفت و گاز باید درک خوبی از سودآوری فناوری های پیشنهادی داشته باشند و محیط امنی را برای ارائه پیشنهادهای فناورانه جدید و انجام تست های آزمایشگاهی فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای بهره مندی مطلوب از فناوری های نوین، باید با انجام آزمایش ها و اجرای پایلوت ها، عدم قطعیت طرح ها و پروژه ها به حداقل ممکن کاهش و ضریب موفقیت افزایش یابد.

هارت با اشاره به پتانسیل های فراوان ایران در صنعت نفت و گاز و همچنین برخورداری کشورمان از متخصصان بسیار در این عرصه، بر ضرورت بهره گیری از توانمندی دانشگاه‎ها و ظرفیت های علمی داخلی برای نیل به اهداف فناورانه صنعت نفت تاکید کرد.

دومین کنفرانس توسعه میادین نفت و گاز دیروز (16 اسفندماه) با محوریت بررسی پیشرفت کار قراردادهای مطالعات فناورانه 9 میدان نفتی به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

کد خبر 276007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =