اتخاذ تدابیر لازم برای تامین بدون مشکل سوخت نوروزی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه فرآورده های نفتی به میزان مطلوبی در کشور ذخیره سازی شده است، گفت: برای تامین سوخت مسافرت های نوروزی تمام تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

به گزارش شانا، منصور ریاحی در نشست خبری امروز (شنبه، 21 اسفند) افزود: جای هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد و هم اکنون بیش از یک میلیارد لیتر ذخیره بنزین عملیاتی موجود است.

عباس کاظم پور، مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیز توضیح داد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی همسو با تمام دستگاههای دولتی برای خدمات دهی در ایام تعطیلات آماده است.

وی افزود: در دهه اول اسفند گروههای ستادی ناظر بر عملیات اجرایی به منظور پایش ظرفیت ها، استفاده از تمام این ظرفیت ها، گروه پایش تشکیل دادند و در دهه دوم اسفند این گروه به مناطق مختلف اعزام شدند.

کاظم پور ادامه داد: در بخش پاسخگویی بهنگام، در تمام مسیرهای کشور اطلاعات لازم تماس به منظور رسیدگی به مطالبات مردم قرار داده شده است.
سه شرکت برند به 4 شرکت موجود اضافه شد.

افزایش سه شرکت دیگر به شرکت های نشان دار

منصور ریاحی درباره شرکتهای نشان دار گفت: یکی از کارهای بزرگ و استراتژیک وزارت نفت و شرکت ملی پخش ایجاد شرکتهای برند در زمینه ارائه سوخت بوده است.

وی با بیان اینکه تا کنون 43 شرکت مورد تایید قرار گرفته اند، گفت: 4 شرکت وارد فاز اجرایی شده اند.

محمدرضا مظلومی، مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در ادامه گفت: در تاریخ 26 مرداد سال 94 ابلاغیه ای از سوی وزیر نفت به شرکت ملی پخش تکلیف شد که طی آن شرح وظایف جدیدی برای این شرکت تدوین شده بود.

وی افزود: طبق این وظایف جدید باید شرکت های صاحب نشان به منظور فعالیت در زنجیره توزیع فرآورده های نفتی در کشور و توسعه کمی جایگاه با ابعاد کوچک، تشکیل شوند.

مظلومی با بیان اینکه به همین منظور یک کمیته تشکیل شد، ادامه داد: تاکنون 43 شرکت از سوی این کمیته صاحب صلاحیت شناخته شده اند که 4 شرکت پالایش نفت تهران، اصفهان، تبریز و شیراز کار خود را آغاز کرده اند و سه شرکت نیز امروز مجوز فعالیت دریافت کرده اند.

افزایش صادرات زمینی و دریایی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه سال گذشته حدود 400 هزار بشکه در روز نفت گاز و نفت کوره صادر شده است، افزود: امیدواریم این میزان در سال آینده به 550 تا 600 هزار بشکه در روز افزایش یابد.

وی فروش مرزی این شرکت در 8 ما نخست امسال را نیز 2 میلیارد و 800 میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: از ماه هشتم به بعد به دلیل اولویت تامین نیاز داخلی و تامین سوخت نیروگاهها این میزان تا حدودی کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در این باره توضیح داد: بازارهای هدف در کشور ما بازار پیرامونی شامل کشورهای افعانستان، پاکستان، نخجوان، آذربایجان و ارمنستان و بازارهای خاور دور که شامل کشورهای چین و هندو سریلانکا و ... می شود.

وی افزود: آمار 400 هزار بشکه در روز که نفت گاز و نفت کوره صادر شده از طریق دریا و 298 هزار تن نیز از طریق خشکی به کشورهای همسایه صادر شده است.

عملکرد شرکت ملی پخش با رویکرد زیست محیطی

ریاحی با بیان اینکه امسال در کلانشهر تهران 60 روز هوای سالم بیشتری نسبت به سال 92 داشته ایم، گفت: با وجود افزایش میانگین مصرف بنزین، اما هوای سالمتری داشتیم.

ناظم پور، مدیر اچ اس یی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در همین باره گفت: در زمینه اقدامات زیست محیطی شرکت می توان از انجام طرح تخصیص سهمیه گازوئیل بر اساس پیمایش نام برد که باعث ایجاد سود و صرفه بسیاری در این زمینه شده است.

بر اساس این گزارش سه میلیارد و 700 میلیون لیتر معادل 4 هزار میلیارد تومان سود و صرفه در 17 ماه حاصل اجرای طرح اختصاص سوخت بر اساس پیمایش بوده است.

بدهی ایرلاین ها تقسیط و تهاتر می شود

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر اینکه چندی است فروش اعتباری سوخت به خطوط هوایی کشور انجام نمی شود، افزود: بدهی فعلی باقی مانده از گذشته تمام خطوط هواپیمایی کشور به شرکت و وزارت نفت، 1300 میلیارد تومان است.

ریاحی گفت: 63 درصد این بدهی مربوط به سه خط هوایی ماهان، ایران ایر و آسمان است.

به گفته وی بدهی ها تقسیط شده و ما در حال انجام اقداماتی هستیم که بدهی ها به شکلی با دولت تهاتر شود.

کد خبر 276054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =