عملکرد صنعت نفت موجب ارتقا غرور ملی است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، عملکرد وزارت نفت در سال 95 را باتوجه به برخی مشکلات و محدودیت‌های اقتصادی قابل قبول و مناسب عنوان کرد.

به گزارش شانا، اسدالله قره خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این‌که صنعت نفت، بعد از برجام به موفقیت‌های خوبی رسیده است، گفت: متاسفانه تحریم‌ها، نفت ایران را نشانه گرفته بود، نفت صادر می‌کردیم، اما پول آن بلوکه شده بود، محدودت‌هایی نیز در فروش نفت بوجود آمد، اما بعد از برجام در مدت کوتاهی فروش و صادرات نفت ایران 2 برابر شد.

وی افزود: هم اکنون مشتریان نفت ایران افزایش و سرمایه گذاران خارجی اشتیاق فراوانی برای حضور در صنعت نفت ایران دارند.

قره خانی با بیان این که موضوع قراردادهای جدید نفتی، نقشه راه آینده و پشتوانه‌ای برای جذب سرمایه گذاری در این صنعت است، عنوان کرد: عملکرد وزارت نفت در سال 95 باتوجه به برخی مشکلات و محدودیت‌های اقتصادی قابل قبول است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به این که افزایش تولید گاز و همچنین گازرسانی شهری و روستایی در کشور نوعی غرور ملی محسوب می‌شود، تصریح کرد: امروز مجموعه صنعت نفت از ناامیدی و نبود انگیزه ناشی از نبود سرمایه در حال خارج شدن است.

وی با اشاره به این که ریل گذاری مناسبی در صنعت نفت کشور انجام شده است، گفت: در بخش پتروشیمی نیز کارهای بزرگی انجام شده، اما باید بیش از گذشته به این بخش توجه کرد.

کد خبر 276068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =