موفقیت های صنعت نفت در دولت یازدهم تحسین برانگیز است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که در بخش اقتصاد مقاومتی و در برخی حوزه ها فعالیت های خوبی در این دولت انجام شده است، گفت: در بخش نفت گام های خوبی برداشته شده، هم اکنون سرمایه گذاری ها در منطقه پارس جنوبی افزایش یافته و طرحهای مختلفی محقق شده است.

به گزارش شانا، دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز (دوشنبه، 23 اسفندماه) در نشست خبری با اشاره به این که کاهش وابستگی بودجه به نفت یکی از ویژگی های برنامه ششم توسعه است، گفت: در برنامه ششم توسعه مقرر شد تا 3 درصد از درآمدهای نفت و گاز به مناطق نفت خیز و گازخیز اختصاص یابد.

وی ادامه داد: سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی نیز هم در بودجه سال 96 و هم در برنامه ششم توسعه 30 درصد تعیین شده، همچنین مجلس در برنامه ششم به حوزه محیط زیست و احیای تالاب ها توجه ویژه داشته است.

لاریجانی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه مقرر شد تا بخش خصوصی در حوزه جمع آوری گازهای همراه نفت فعالیت های ویژه ای انجام دهد، همچنین در این برنامه به موضوع آلودگی هوا نیز توجه خاصی شده است، البته امیدواریم لایحه هوای پاک در مجلس بزودی تصویب تا مشکلات این بخش هرچه سریعتر برطرف شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی از عملکرد دولت روحانی گفت: در ارزیابی عملکرد دولت باید قائل به تفکیک باشیم، در برخی زمینه ها مانند کشاورزی، بهداشت، نفت و سیاست خارجی با توجه به سابقه طولانی که رئیس جمهوری دارد و بر موضوع ها تسلط دارد خوب اقدام شده است.

وی با بیان این که در بخش اقتصاد مقاومتی و در برخی حوزه ها فعالیت های خوبی در این دولت انجام شده است، گفت: در بخش نفت گام های خوبی برداشته شده، هم اکنون سرمایه گذاری ها در منطقه پارس جنوبی افزایش و محقق شده است.

لاریجانی عنوان کرد: دولت تلاش کرده تا وضع سرمایه گذاری خارجی را بهبود بخشد که تا حدی نیز موفق بوده است، همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند لازم است در زمینه اقتصادی چند سال به صورت مجاهدانه فعالیت کنیم تا مشکلات فعلی برطرف شود، در خصوص نمره دادن به عملکرد اقتصادی دولت نیز، هنوز در کسوت معلمی برای نمره دادن نیستم، اما در بعضی از زمینه ها خوب عمل کرده ایم و از متوسط بهتر هستیم.

کد خبر 276079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =