توافق اوپک به زودی بازار نفت را از مازاد عرضه خارج می کند

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که در صورت پایبندی اعضای اوپک به توافق کاهش تولید نفت، بازار نفت در نیمه نخست سال جاری میلادی دچار کمبود عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، آژانس بین المللی انرژی امروز (چهارشنبه، 25 اسفند ماه) در گزارش ماهانه خود اعلام کرد با وجود افزایش سطح ذخیره سازی نفت جهان در ماه ژانویه امسال، اگر اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به توافق خود برای کاهش تولید نفت پایبند باشند، تقاضای نفت در نیمه نخست امسال از عرضه آن فراتر خواهد رفت.

طبق اعلام این نهاد، سطح ذخیره سازی نفت در کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی (او یی سی دی) در ماه ژانویه به سه میلیارد و 30 میلیون بشکه رسید که 300 میلیون بشکه بالاتر از میانگین پنج سال اخیر بوده است.

این نهاد همچنین اعلام کرد میزان پایبندی اعضای اوپک به توافق کاهش تولید نفت، در ماه فوریه 91 درصد بوده است و اگر اعضای این سازمان تا ماه ژوئن امسال عرضه خود را محدود نگه دارند، بازار نفت با کمبود عرضه روزانه 500 هزار بشکه نفت رو‎به‎رو خواهد شد.

آژانس بین المللی انرژی همچنین اعلام کرد: با وجود افزایش 180 هزار بشکه ای تولید روزانه عربستان در ماه فوریه نسبت به ماه پیش از آن و رسیدن این رقم به 9 میلیون و 980 هزار بشکه در روز، این کشور همچنان کمتر از سهمیه تعیین شده در توافق اوپک تولید می‌کند.

کد خبر 276131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =