9 هزار روستا در دولت یازدهم از نعمت گاز طبیعی بهره‎مند شدند

رئیس جمهوری با بیان این‎که در دولت یازدهم 9 هزار روستا از نعمت گاز برخوردار شده اند، گفت: اعتبار گازرسانی به استان خراسان جنوبی از محل صرفه جویی در فرآورده‎های نفتی تامین شده است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه (دوم فروردین‎ماه 96) در جریان سفر به بیرجند و استان خراسان جنوبی در آیین گشایش رسمی طرح‌های گازرسانی خراسان جنوبی از طریق ویدیو کنفرانس با اشاره به گزارش ارائه شده در نشست، تصریح کرد: از ابتدای فعالیت شرکت ملی گاز ایران تا سال 92، به 14 هزار روستا گازرسانی شده اما در دولت یازدهم، 9 هزار روستا از نعمت گاز برخوردار شده اند، آمار بسیار افتخار آمیزی است و این در حالی است که اعتبار آن نیز از بودجه عمومی نبوده و از محل صرفه جویی در فرآورده‌های نفتی تامین شده است.

وی افزود: در دولت یازدهم بسیج بسیار گسترده ای برای گازرسانی به روستاها و شهرها انجام شده است و سال آینده در بخش‌های تولید، پخش و صادرات گاز گام‌های بزرگی محقق می‌شود.

رئیس جمهوری تاکید کرد: ذخایر فرآورده‌های نفتی در استان‌های مرزی برای توسعه صادرات و واردات حائز اهمیت بوده و در مسیر مبارزه با قاچاق و جلب اعتماد مردم موثر است.

گازرسانی به ٣٥ روستا در سطح استان، بهره‌برداری از طرح گازرسانی به شهر اِسفِدِن در قائنات، افتتاح طرح گازرسانی به شهر حاجی آباد (زیرکوه)، بهره برداری از خط انتقال گاز قائن-اسفدن-حاجی آباد، آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ٥٥ روستا در شهرستان‌های قائنات و درمیان، آغاز عملیات اجرایی خط انتقال گاز سربیشه به نهبندان و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به شهر دیهوک از طریق گاز طبیعی فشرده (CNG) در شهرستان طبس، از جمله پروژه‎های گازی در این استان بود.

در ادامه برنامه‌های سفر به استان خراسان جنوبی دکتر روحانی از طریق ویدئو کنفرانس، دستور گشایش و آغاز عملیات اجرایی ١٥ طرح مهم عمرانی، تولیدی، صنعتی و زیربنایی با سرمایه گذاری بالغ بر هشت‌ هزار میلیارد ریال در این استان را که مربوط به وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، نفت و راه و شهرسازی بود، صادر کرد.

به گزارش شانا، انبار نفت مرکزی بیرجند با صرف ٤٢ میلیارد تومان هزینه و گنجایش ذخیره سازی ١٠٥ میلیون لیتر سوخت صبح امروز (چهارشنبه، دوم فروردین‎ماه ٩٦) با حضور مهندس بیژن زنگنه، وزیر نفت و در حاشیه سفر دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، به استان خراسان جنوبی افتتاح شد.

کد خبر 276148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =