حفاری و تکمیل 193 حلقه چاه در کارنامه سال 95 شرکت ملی حفاری

شرکت ملی حفاری ایران در سال 95، حفاری و تکمیل 193 حلقه چاه نفت و گاز به متراژ 293 هزار و 605 متر را در کارنامه خود ثبت کرد.

به گزارش شانا، ناصر قلی پور، مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران این خبر را اعلام کرد و افزود: تکمیل 50 حلقه از این چاه‎ها 742 روز زودتر از برنامه پیش بینی شده تحقق یافته است.

وی گفت: این شرکت 74 دکل حفاری در اختیار دارد که اکنون 68 دکل در موقعیت‎های عملیاتی از جمله میدان‎های مشترک در حال حفر چاه‎های توسعه‎ای، توصیفی، اکتشافی و تعمیری تکمیلی هستند.

به گفته قلی‎پور، هم اکنون 10 دستگاه حفاری خشکی و 2 دستگاه دریایی این شرکت در پروژه‎های حفاری در میدان‎های مشترک نفتی آزادگان جنوبی، آذر و فاز 14 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در مدار عملیات قرار دارد و 56 دکل حفاری خشکی و دریایی نیز در دیگر مناطق عملیاتی مشغول به‌کار است. پنج دکل نیز در برنامه تعمیرات دوره‎ای (اورهال) در سایت بازسازی شرکت قرار دارد.

تکمیل نخستین حلقه چاه نفتی در سال 96

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به پایان عملیات حفر و تکمیل نخستین حلقه چاه نفتی در سال جدید، عنوان کرد: این چاه توسعه‎ای (جدید) در میدان نفتی پارسی در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب حفر و تکمیل شده است.

وی افزود: عملیات حفاری چاه شماره 88 پارسی از اواسط مهرماه سال گذشته آغاز و پنجم فروردین ماه امسال به پایان رسید و تحویل کارفرما شد.

قلی پور با بیان این‌که کار در صنعت حفاری تعطیلی ندارد، تصریح کرد: تلاشگران این عرصه در مناطق عملیاتی خشکی و دریایی در اقصی نقاط نفتخیز کشور در هفت روز نخست سال 96 موفق به حفر پنج هزار و 471 متر چاه های نفت و گاز شدند.

کد خبر 276190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =