برنامه تعمیرات اساسی پالایشگاه‎ها لغو نشده است

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با انتشار اطلاعیه‌ای برخی خبرهای کذب مبنی بر لغو برنامه تعمیرات اساسی (اورهال) در پالایشگاه های کشور را دور از واقعیت دانست.

به گزارش شانا، تعمیرات اساسی واحدهای پالایشگاهی بر اساس استاندارد با توجه به نوع فرآیند، گزارش‌های بازرسی فنی، مهندسی، بهره‌برداری و بازدیدهای میدانی هر ساله پیش از آغاز سال بعد، برنامه ریزی و پس از تصویب خواهی به اطلاع همه شرکت‎های پالایشی رسانده می‎شود و مطابق با برنامه در زمان مورد نظر انجام می گیرد.

برنامه هماهنگ تعمیرات اساسی سال 1396 همه شرکتهای پالایشی مشتمل بر واحدهای تقطیر در جو و خلاء، واحدهای کاتالیستی بستر ثابت، بستر متحرک اعم از بنزین سازی، هیدروکراکر و تولید هیدروژن، کت کراکر، تصفیه میان تقطیرها، تصفیه مواد سنگین، غلظت شکن، آمین و ... از ابتدای سال جاری مطابق با برنامه ریزی انجام شده در حال اجراست.

برای نمونه هم اکنون با وجودمصرف بالای بنزین در کشور، واحد بنزین سازی پالایشگاه آبادان (CR1)، واحد بنزین سازی شماره یک پالایشگاه تهران (CRU1)، تصفیه مواد سنگین پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند اراک (RCD TRAIN B) و واحدهای تقطیر شرکت پالایش نفت لاوان از نیمه دوم فروردین ماه به منظور انجام تعمیرات اساسی دوره ای از سرویس خارج و بر اساس برنامه به اتمام خواهد رسید و مجدداً بعد از آماده سازی در مدار تولید قرار خواهند گرفت.

تعمیرات اساسی دیگر واحدهای فرآیندی پالایشگاه‌ها نیز مطابق با برنامه هماهنگ تعمیرات در موعد معین انجام خواهد شد، همین روال در سال‌های گذشته نیز اجرا شده است.

کد خبر 276392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =