ایران آمادگی تامین گاز مورد نیاز گرجستان را دارد

معاون اول رئیس جمهوری با بیان این‌که ایران آمادگی تامین گاز مورد نیاز گرجستان را دارد، گفت: ما می‌توانیم گاز را در مرز با آذربایجان یا ارمنستان تحویل گرجستان دهیم.

به گزارش شانا، اسحاق جهانگیری امروز (شنبه، دوم اردیبهشت‌ماه) در مذاکرات مشترک هیئت‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران و گرجستان، با بیان این‌که ایران در زمینه انرژی آمادگی تامین گاز مورد نیاز گرجستان را دارد، گفت: ما می‌توانیم گاز را در مرز با آذربایجان یا ارمنستان تحویل گرجستان بدهیم و اخیرا محموله 4 میلیون مترمکعبی برای 4 ماه توافق شده است که قطعا اجرای آن نیازمند حل و فصل مسائل بانکی است.

گئورگی کویریکاشویلی، نخست وزیر گرجستان نیز در این دیدار، توسعه همکاری‌ها و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سیاست خارجی گرجستان برشمرد و گفت: امسال بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط سیاسی 2 کشور را جشن می‌گیریم.

وی با اشاره به موضوع انتقال گاز و کالا از طریق آذربایجان یا ارمنستان، تصریح کرد: همه این طرح‌ها در حال اجراست و باید برای تسریع در این بخش‌ها بیش از پیش تلاش کرد.

همچنین 2 کشور، یادداشت تفاهم تاسیس مجتمع پالایشگاه در گرجستان و نیز بیانیه مشترک در زمینه تقویت همکاری‌های زیست محیطی را امضا کردند.

کد خبر 276393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =