صادرات محصولات پتروشیمی به 25 میلیون تن می‌رسد

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به سال‌های طلایی صنعت پتروشیمی گفت: پیش بینی می‌شود حجم صادرات محصولات پتروشیمی از 21 میلیون تن در سال 95 به 25 میلیون تن تا پایان امسال برسد.

به گزارش شانا، مرضیه شاهدایی صبح امروز (شنبه دوم اردیبهشت‌ماه) در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت پتروشیمی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه پس از رفع تحریم‌ها، از همایش دوره گذشته تاکنون شاهد استقبال خوب سرمایه گذاران خارجی و شرکت‌های داخلی بوده ایم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با توجه به راه اندازی طرح های جدید پتروشیمی، سال های 95، 96 و 97 را سال های طلایی صنعت پتروشیمی دانست و اظهار کرد: پیش بینی می شود حجم صادرات این محصولات از 21 میلیون تن در سال گذشته به 25 میلیون تن تا پایان امسال برسد.

به گفته وی، با توجه به افزایش قیمت نفت در سه ماهه گذشته، قیمت محصولات پتروشیمی نیز روند افزایشی داشته و امسال نیز درآمد صادرات در این بخش رشد چشمگیری خواهد داشت.

وی با اشاره به امضای چهار تفاهم‌نامه با شرکت‌های بزرگ پتروشیمی افزود: این شرکت‌ها در حال بررسی اقتصادی و فنی پروژه‌ها هستند که امسال به ثمر می‌رسند و سبب امضای قرارداد خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، این صنعت را سرمایه بر دانست و گفت: توسعه صنعت پتروشیمی بدون کمک فاینانس محقق نمی‌شود؛ اجرای برجام و اعتماد متقابل میان شرکت‌های داخلی و خارجی زمینه ساز حضور پررنگ سرمایه گذاران بین المللی شد.

شاهدایی تصریح کرد: حضور 20 سخنرانی در این همایش از مدیران ارشد شرکت‌های بین المللی فعال در صنعت پتروشیمی نشان دهنده وجود شرایط بسیار خوب برای توسعه این صنعت است.

معاون وزیر نفت با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با شرکت‌ انگلیسی-هلندی شل، توتال فرانسه، سوجیتز ژاپن و ... گفت: میزان سرمایه گذاری این شرکت‌ها پس از برآورد پروژه با توجه به میزان بازگشت سرمایه مشخص می‌شود.

وی با بیان این که از صندوق توسعه ملی حداقل استفاده برای سرمایه گذاری در طرح‌های پتروشیمی می شود، افزود: طرح‌هایی که برای تکمیل زنجیره ارزش باشند در اولویت قرار دارند و بخشی از سرمایه مورد نیاز آنها از صندوق توسعه ملی تأمین می شود.

شاهدایی به افتتاح 15 طرح پتروشیمی در دولت یازدهم اشاره کرد و ادامه داد: پنج طرح از ابتدای امسال به بهره برداری رسیده و هفت طرح نیز تا پایان سال افتتاح خواهند شد.

کد خبر 276403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =