۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
  • کد خبر: 276435
رشد 8 درصدی تولید در پتروشیمی شهید تندگویان

پتروشیمی شهید تندگویان پارسال با هشت درصد رشد، موفق به تولید بیش از 890 هزار تن انواع محصول شد.

به گزارش شانا، محمد عیسی انوشا، رئیس مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان گفت: کارخانه اسید ترفتالیک خالص (PTA) این مجتمع با تولید 427 هزار تن محصول رشدی معادل 6 درصد نسبت به سال 94 داشته و کارخانه پلی اتیلن ترفتالات (PET) نیز ضمن رشد 8 درصدی تولید نسبت به سال قبل موفق شد در ماه های بهمن و اسفند تولیدی بیش از برنامه مصوب را به ثبت برساند؛ واحد POY که از جمله واحدهای نساجی این مجتمع به حساب می آید نیز رشد 35 درصدی در تولید داشته است.

وی با اشاره به این که این موفقیت ها با وجود مسائل متعدد عملیاتی از جمله مشکلات کمپرسور واحد CTA1 و حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا به عنوان تامین کننده اصلی خوراک مجتمع به دست آمده، افزود: کسب این دستاوردها، نشان دهنده عزم و اراده کارکنان این شرکت و گام برداشتن در مسیر خودکفایی و سرافرازی کشور است.

انوشا ادامه داد: برای دستیابی به این موفقیت، فعالیت های متعددی برنامه ریزی و انجام شده که مهمترین آن پروژه افزایش ظرفیت POLY F بود که در حداقل زمان ممکن با موفقیت به بهره برداری رسید.

به گفته وی، پتروشیمی تندگویان با توجه به حضور نیروهای جوان و متخصص و همچنین برخورداری از دانش روز و فناوری پیشرفته می تواند گونه های متنوع پلی اتیلن ترفتالات از جمله پلی اتیلن ترفتالات گرید نساجی با قابلیت رنگرزی توسط رنگ های کاتیونی (CD-PET)، پلی اتیلن ترفتالات گریدبطری با قابلیت گرمایش سریع (FH-PET) و پلی اتیلن ترفتالات مخصوص تولید فیلم های نازک آرایش یافته (FG-PET)را براساس نیاز و تقاضای بازار تولید کند.

پتروشیمی شهید تندگویان، بزرگترین تولیدکننده محصولات اسیدترفتالیک خالص و پلی اتیلن ترفتالات در کشور است که تولیدات آن در صنایع نساجی، بسته بندی مواد غذایی، دارویی، بهداشتی و ... کاربرد دارد.

کد خبر 276435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =