ثبت رکورد 180 عملیات تعمیری روی چاه‎های نفت و گاز کارون

مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز کارون از ثبت رکورد 180 عملیات تعمیری توسط دستگاه لوله مغزی سیار روی چاه‎های این شرکت در سال 1395 خبر داد.

به گزارش شانا، محسن دهانزاده گفت: این عملیات در یک سال گذشته با حدود هزار و 200 دکل روز و  با هدف حفظ و افزایش ظرفیت تولید نفت خام انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن 57 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به این‎که در بیش از 90 مورد از عملیات تعمیری، از دستگاه‎های سیار فرآورش نفت (MOT) استفاده شده است، اظهار کرد: به‌کارگیری دستگاه‎های فرآورش سیار سبب بازیافت بیش از 118 هزار بشکه نفت شده است و همه این موارد در شرایط ایمن و بدون حادثه و به منظور جلوگیری از سوزاندن نفت در گودال سوخت و اجتناب از آلودگی زیست محیطی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز کارون افزود: پارسال 27 حلقه چاه با 116 دکل روز با به‌کارگیری بسته سیار تولید و تزریق نیتروژن و بدون استفاده از دستگاه لوله مغزی سیار تعمیر شد.

وی تصریح کرد: مجموع تعمیرات صورت گرفته باعث افزایش 92 هزار و یکصد بشکه‎ای ظرفیت تولید روزانه نفت در شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون یادآور شد: توان تولید نفت خام این شرکت هم اکنون بیش از یک میلیون و 35 هزار بشکه در روز است.

کد خبر 276439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =