10 میلیارد دلار در صنعت پتروشیمی ایران سرمایه گذاری می‌شود

معاون امور بین المللی و بازرگانی وزیر نفت گفت: صنعت پتروشیمی ایران در آینده نزدیک، 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید خارجی را در مسیر توسعه جذب می‌کند.

به گزارش شانا، امیرحسین زمانی نیا با بیان این که بازگشت سرمایه در صنعت پتروشیمی ایران تضمین و تایید شده است، گفت: با نهایی شدن مذاکرات و فراهم شدن شرایط لازم در آینده نزدیک، 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید خارجی در صنعت پتروشیمی کشورمان جذب خواهد شد.

وی با اشاره به این که به طور یقین سال 96، سال رونق در صنعت نفت به ویژه پتروشیمی خواهد بود، افزود: هم اکنون مذاکرات متعددی با سرمایه گذاران خارجی در همه بخش‎های صنعت نفت از جمله پتروشیمی در حال انجام است.

معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی با بیان این که براساس مذاکرات انجام شده، حجم جذب سرمایه خارجی در بخش‎های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی حدود 50 تا 80 میلیارد دلار برآورد می شود، ادامه داد: با توجه به مذاکرات جدی و علاقه‎مندی سرمایه گذاران خارجی برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران، این امر محقق شود.

زمانی نیا درباره امنیت سرمایه گذاری در ایران گفت: پتروشیمی صنعتی شناخته شده است که درآمد و بازگشت سرمایه آن به خوبی مشخص است و وجود امنیت در سرمایه گذاری یکی از شاخصه‌های اصلی جذب سرمایه گذار در کشور ماست زیرا امنیت از طریق قانون و عملکرد ما تضمین شده است.

وی افزود: علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در ایران از کشورهای آسیایی و اروپایی هستند ولی باید پیش از مذاکره صلاحیت شرکت‌ها تایید شود.

کد خبر 276447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =