انبار نفت بیرجند در حال ذخیره سازی فرآورده‎های نفتی است

فعالیت انبار نفت جدید بیرجند که دوم فروردین امسال در حاشیه سفر رئیس جمهوری به استان خراسان جنوبی افتتاح شد، با اتمام موجودی فرآورده انبار قدیم، به زودی کامل می‎شود.

به گزارش شانا، انبار نفت جدید بیرجند با ظرفیت ذخیره سازی 105 میلیون لیتر سوخت که دوم فروردین ماه امسال در حاشیه سفر دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری به استان خراسان جنوبی بهره‎برداری رسمی شد، هم اکنون در حال دریافت فرآورده‎های نفتی است و پس از پایان موجودی انبار قدیم و این و رسیدن سطح ذخیره سازی انبار به سطح معینی از فرآورده رسید، بارگیری از آن آغاز می شود.

علی اصغر اصغری، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی منطقه خراسان جنوبی در این باره گفت: انبار جدید مشکل فنی ندارد و به‎طور کامل بر اساس استانداردهای روزآمد کشور و دنیا ساخته شده است.

وی با بیان این‌که از روز نخست بهره‎برداری رسمی، فرآورده در انبار جدید تخلیه شده است، افزود: برخی کارکنان انبار قدیم به انبار جدید بیرجند منتقل شده‌اند و بقیه نیز پس از پایان فعالیت کامل انبار پیشین، منتقل خواهند شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی منطقه خراسان جنوبی در پاسخ به دلیل ساخت انبار نفت جدید بیرجند گفت: انبار نفت پیشین بیرجند در داخل شهر ساخته و ظرفیت ذخیره سازی سوخت در آن 19 میلیون لیتر بود که با توجه به این شرایط، انبار جدید با ظرفیت و ایمنی بیشتر ساخته شده است.

اصغری تاکید کرد: فعالیت موازی انبارها تا تخلیه کامل یک انبار موضوعی عادی هست و انبار نفت بیرجند نیز از این قاعده مستثنی نیست و البته پس از پایان بارگیری فرآورده‎های ذخیره سازی شده، انبار قدیمی تعطیل خواهد شد.

وی مساحت انبار مرکزی نفت بیرجند را ٢٥ هکتار اعلام کرد و گفت: وجود ظرفیت ذخیره سازی ١٢ میلیون لیتر آب آتش نشانی، ٢٠ سکوی تخلیه و بارگیری، ١١هزار متر مربع پارکینگ نفتکش‌ها و ٥٠٠ متر مربع استراحتگاه رانندگان از ویژگی‌های متمایز این انبار نفتی به شمار می‎آید.

به گزارش شانا، منصور ریاحی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی ایران، انبار نفت بیرجند را یکی از راهبردی‎ترین انبارهای نفتی کشور دانسته و گفته بود: این انبار نفت به دلیل نزدیکی با مرزهای کشور افغانستان به نوعی امکان صادرات فرآورده‎های نفتی را امکان‎پذیر خواهد کرد.

انبار مرکزی نفت بیرجند در کیلومتر پنج جاده بیرجند- قاین در منطقه خراسان جنوبی احداث شده است؛ این منطقه 77 باب جایگاه عرضه سوخت و 25 باب جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) دارد.

کد خبر 276458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =