فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بهره‎برداری رسمی می‎رسد

فاز نخست بنزین سازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس فردا با حضور رئیس جمهوری، وزیر نفت و دیگر مسئولان کشوری و استان هرمزگان در بندرعباس به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

به گزارش شانا، فاز نخست بنزین سازی بزرگ ترین پالایشگاه میعانات گازی کشور فردا (یکشنبه، 10 اردیبهشت‎ماه) با حضور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، بیژن زنگنه، وزیر نفت، عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‎های نفتی ایران و دیگر مسئولان کشوری و استانی در بندرعباس به بهره‎برداری رسمی می‎رسد.

ساخت پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در سال 1385 کلید خورد که در دوران تحریم به دلیل نبود تجهیزات و سرمایه کافی این پروژه به کندی پیش رفت.

پس از برجام اجرای این طرح پالایشی شتاب گرفت و برخی واحدهای آن نظیر واحد تقطیر نیز در سال 95 به بهره برداری رسید.

راه اندازی فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس، 12 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو 4 به تولید بنزین کشور اضافه می کند.

در پی بهره‌برداری کامل از پالایشگاه ستاره خلیج فارس، افزون بر اینکه ایران از نظر تامین بنزین مورد نیاز کشور خودکفا می شود، بلکه به صادرکننده بنزین نیز تبدیل خواهد شد.

با راه اندازی کامل این پالایشگاه روزانه 360 هزار بشکه معیانات گازی از طریق خط لوله از عسلویه به این پالایشگاه منتقل خواهد شد و بدین ترتیب روزانه36  میلیون لیتر بنزین، 14 میلیون لیتر گازوییل و سه میلیون و 370 هزار لیتر سوخت جت به میزان تولید فرآورده های نفتی کشور اضافه می شود.

بر اساس این گزارش، پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده بر اساس خوراک میعانات گازی با ظرفیت ۳۶۰ هزار بشکه در روز شامل واحدهای تقطیر، تصفیه گاز مایع، تبدیل کاتالیستی، تصفیه نفتا، ایزومریزاسیون، تصفیه نفت سفید و نفت گاز با هدف تولید بنزین، گازوئیل، گاز مایع و سوخت جت در کنار پالایشگاه فعلی بندرعباس ساخته شده است.

کد خبر 276467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =