ستاره خلیج فارس؛ ثمره امید به تدبیر

رئیس جمهوری گفت: آنهایی که می‌گویند آثار برجام را ندیده‌ایم امروز به پالایشگاه ستاره خلیج فارس بیایند و ببینند که همه تجهیزات خریداری شده نه تنها به ایران آمده بلکه نصب هم شده است.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، امروز (یکشنبه، 10 اردیبهشت‌ماه) در جمع مردم بندرعباس گفت: امروز پالایشگاه ستاره خلیج فارس افتتاح خواهد شد، تجهیزات این پالایشگاه در کشورهای دیگر توقیف شده بود و اگر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نبود این پالایشگاه هیچگاه راه‌اندازی نمی‌شد.

وی افزود: آنهایی که می‌گویند آثار برجام را ندیده‌ایم امروز به این پالایشگاه بیایند و ببینند که همه تجهیزات خریداری شده نه تنها به ایران آمده بلکه نصب هم شده است.

روحانی تصریح کرد: قبل از برجام اگر تجهیزاتی را خریداری می‌کردیم و این تجهیزات با مشکل فنی مواجه می‌شد به گردن خودمان می‌افتاد، اما امروز سازندگان آن بالای سر کار هستند تا آن‌را تحویل دهند، عهد ما در خرداد این بود که اموال ایران را حراست کنیم.

رئیس جمهوری عنوان کرد: بعضی می‌گویند چرا در این هفته‌ها افتتاح‌ها افزایش یافته است، فکر می‌کنند افتتاح چراغ لامپ است که ما بزنیم افتتاح شود، بلکه چهار سال زمان برده است، در این مدت هر طرحی که تکمیل شود به خاطر دلواپس‌ها یک روز صبر نمی‌کنیم و آن‌را افتتاح می‌کنیم، اکنون دیدیم دلواپس‌ها علاوه بر برجام برای افتتاح هم نگران می‌شوند.

به گزارش شانا، فاز نخست بنزین سازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس، امروز (یکشنبه، ١٠ اردیبهشت‌ماه) مصادف با ولادت سومین اختر تابناک آسمان امامت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار و همچنین روز ملی خلیج فارس با حضور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، وزیر نفت و دیگر مسئولان کشوری و استان هرمزگان در بندرعباس به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

کد خبر 276480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =