۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
  • کد خبر: 276763
برای زمستان آماده ایم

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: پیش بینی می شود با اقداماتی که از هم اکنون در حال انجام است در زمستان امسال، مشکل خاصی برای گازرسانی برای مصارف خانگی و تجاری پیش نیاید.

به گزارش شانا، جمشیدی دانا در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار کرد: پس از انجام تعمیرات اساسی در همه مناطق و پالایشگاه‎ها تا پایان نیمه نخست امسال، بدون هیچ نگرانی برای زمستان آماده می شویم.

وی افزود: پیش بینی می شود مصرف گاز در زمستان امسال حدود 80 تا 90 میلیون مترمکعب در روز نسبت به پارسال افزایش یابد که برای انتقال این حجم از گاز، باید تعمیرات خطوط و پالایشگاه‌ها به پایان برسد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: همچنین همه تلاش‎ها بر این است که احداث خط ششم سراسری تا بیستون نیز به اتمام برسد تا بتوانیم با افزایش تولید از فازهای پارس جنوبی از طریق کریدور غرب کشور، گاز را به مبادی مصرف برسانیم.

جمشیدی دانا با اشاره به این که جمع گاز تحویلی به نیروگاه ها در سال 94، 57 میلیارد مترمکعب و در سال 95، 61 میلیارد متر مکعب بوده است، گفت: مجموع صادرات گاز پارسال نسبت به سال 94 حدود 2 درصد افزایش داشته است، همچنین مصرف خانگی تجاری در سال 95 نسبت به سال 94 حدود هفت درصد رشد را نشان می‌دهد.

کد خبر 276763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =