عزم وزارت نفت برای تربیت نیروی انسانی در امور مهندسی خوردگی

با توجه به اهمیت کاهش میزان خوردگی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کشور، وزارت نفت تربیت نیروی انسانی در زمینه امور مهندسی خوردگی را با جدیت در دستور کار خود قرار داده است.

معاون وزیر نفت در امور منابع انسانی و مدیریت در حاشیه برگزاری نخستین کنگره بین المللی خوردگی در توضیح این مطلب به خبرنگار شانا افزود: هم اکنون رشته مهندسی خوردگی با سرفصل های آموزشی مطابق استانداردهای آموزشی بین المللی در دانشگاه صنعت نفت و برخی دانشگاه های معتبر کشور در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تدریس می شود.

دکتر منصور معظمی تصریح کرد: امروز مدیران صنعت نفت کشور به منظور توسعه صنایع بالادستی و پایین دستی و افزایش میزان سرمایه گذاری در این صنعت به نهادینه کردن مدیریت خوردگی بیش از پیش توجه دارند و تحقق این مهم را در گرو تربیت نیروی انسانی مجرب می دانند.

معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: با تربیت نیروی انسانی، انتخاب مواد و فراهم ساختن امکاناتی که کمترین هزینه خوردگی را در بخش های مختلف صنعت نفت داشته باشد، بهتر میسر خواهد شد.

معظمی اظهار داشت: هم اکنون نیز نظر کارشناسان فنی صنعت نفت کشور در انتخاب مواد به طور کامل لحاظ شده، اما از آنجا که بحث اصلی صنعت نفت نگهداری تجهیزات بعد از ساخت است، تربیت نیروی انسانی برای ایجاد یک مدیریت خوردگی کارآمد ضروری است.

معاون وزیر نفت با اشاره به مطالعات انجام شده به منظور برآورد دقیق هزینه خوردگی در صنعت نفت گفت: هنوز برآورد دقیقی از میزان هزینه واقعی خوردگی در صنع نفت به دست نیامده، اما می توان گفت هزینه کنونی خوردگی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کشور 800 میلیون تا یک میلیارد دلار است.

نخستین کنگره بین‌المللی خوردگی ایران روز گذشته (24 اردیبهشت) با حضور بیش از 200 پژوهشگر و محقق در زمینه مهندسی خوردگی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در محل هتل المپیک تهران برگزار شد.

همچنین دهمین کنگره ملی خوردگی ایران و کارگاه‌های آموزشی از 26 اردیبهشت به مدت دو روز در محل مجتمع پژوهشی عصر انقلاب برگزار خواهد شد.

کد خبر 104637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =