جذب سالانه ۱۱۰۰ نفر در شرکت ملی گاز ایران، یک ضرورت است

با توجه به روند افزایشی اجرای طرح های توسعه ای در شرکت ملی گاز ایران، جذب سالانه بیش از یکهزار نیروی انسانی جدید در این شرکت، یک ضرورت است.

مدیر اداری و آموزش شرکت ملی گاز ایران در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با بیان این مطلب افزود: هم اکنون شرکت ملی گاز در برابر ۲۲ هزار سمت سازمانی، ۱۵ هزار و۵۰۰  شاغل دارد که نشان می دهد ۲۷ درصد از پست های سازمانی این شرکت، بدون تصدی باقی مانده است.

مهندس محمدرضا غروی گفت: با توجه به تحول و رویکردهای جدید ایجاد شده در چند سال اخیر و گستردگی طرح های گازرسانی در بخش های مختلف تولید، انتقال و توزیع، جذب سالانه یکهزار و ۱۰۰ نفر نیروی انسانی جدید، به عنوان یک ضرورت در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرارگرفته است.

وی اظهار داشت: مراحل جذب و به کارگیری حدود سه هزار نفر در دست انجام است که انتظار می رود با ورود این تعداد نیروی تازه استخدام به پیکره صنعت گاز کشور، بخشی از چالش های ناشی از کمبود نیروی انسانی در این شرکت، برطرف شود.

غروی در باره آموزش نیروهای تازه استخدام در شرکت ملی گاز ایران گفت: نکته دیگر مورد توجه در مقوله جذب نیرو و آموزش این نیروها پس از جذب آنهاست؛ به گونه ای که هم اکنون نزدیک به ۹۰۰ نفر از این نیروها، در حال فراگیری و گذران دوره های آموزشی مربوط هستند.

وی یادآورشد: مراکز آموزش شهید بهشتی جم، مشهد، اصفهان و دانشگاه شهید عباسپور، از جمله مراکزی هستند که نیروهای تازه استخدام یادشده، در مدت زمان شش تا ۱۸ ماه، با توجه به ماهیت کار، آموزش های لازم را فراخواهند گرفت.

وی همچنین از راه اندازی مرکز آموزش ری و توسعه و تجهیز مراکز آموزش همدان و تبریز در آینده نزدیک خبر داد و افزود: شرکت ملی گاز ایران علاوه بر این امور، با شرکت ملی صنایع پتروشیمی به منظور هدف پرورش نیروهای آتی، از طریق تجهیز دانشگاه خلیج فارس در استان بوشهر، سرمایه گذاری مشترکی در برنامه خود دارد، ضمن این که در قالب قراردادهای جداگانه با دانشگاه ها نیز، زمینه ارتقای تحصیلی کارکنان این شرکت را هدف گیری کرده است.

مدیر اداری و آمورش شرکت ملی گاز ایران جذب نخبگان و فارغ التحصیلان ممتاز در شرکت ملی گاز ایران و بهره گیری از توان علمی آنها را یکی دیگر از جهت گیری‌های این شرکت برشمرد و گفت: با تلاش‌ها در این زمینه، هم اکنون ۳۸۶ نفر از این نخبگان دانشگاهی جذب شرکت ملی گاز ایران شده اند و مراحل جذب تعداد دیگری از آنها نیز در دست انجام قرار دارد.

مهندس غروی با اشاره به توانمند سازی نیروهای شاغل با بهره گیری از آموزش های ضمن خدمت، افزود: نیروی انسانی هر سازمان و دستگاه اجرایی، عاملی مهم در توسعه کشورها به شمار می رود و هزینه کردن در این بخش از طریق آموزش، نوعی سرمایه گذاری بلندمدت و با ارزش است.

وی گفت: با توجه به این که هم اکنون حدود ۵۰ درصد از نیروهای فعال در این شرکت، کمتر از ۴۰ سال و ۶۴ درصد نیز دارای سابقه ای کمتر از ۲۰ سال هستند، شرایط برای فراگیری آموزش های مستمر آنها فراهم است؛ به گونه ای که در سال گذشته، افزون بر ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر در دوره های آموزشی مختلف شرکت کردند.

مدیر اداری و آموزش شرکت ملی گاز ایران توجه به افزایش ارتقای کیفی نیروهای شاغل در شرکت ملی گاز ایران را رویکرد دیگر این شرکت برشمرد و گفت: در پنج سال گذشته، بیش از ۷۱ درصد نیروهای فعال در شرکت ملی گاز ایران دارای مدارک دیپلم و پایین تر بودند، درحالی که در ترکیب جدید نیروی انسانی، این عدد به کمتر از ۴۸ درصد کاهش یافته است.

وی تهیه شاخص تشخیص شایستگی کارکنان و تشکیل شورای عالی آموزش، همچنین تشکیل سازمان جدید بهره وری و هماهنگی تحول اداری را که زیر نظر شورای تحول اداری فعالیت می کند، از دیگر فعالیت های انجام شده در امور اداری شرکت ملی گاز ایران خواند و افزود: این تحولات می تواند منشأ تحولات گسترده ای در صنعت گاز کشور باشد.

مدیر اداری و آموزش شرکت ملی گاز ایران در مورد سازمان بهره وری و هماهنگی تحول اداری خاطرنشان کرد: این سازمان در قالب واحدهای اتوماسیون اداری، شایسته سالاری، سیستم‌ها و روش ها، مدیریت کیفیت و استانداردها، نظام مشارکت و بهره وری و مشتری مداری، ساماندهی خواهد شد.

مهندس غروی همچنین از اجرای طرح مدیریت دانش به عنوان یکی دیگر از فعالیت های با ارزش شرکت ملی گاز یادکرد و افزود: در این طرح، با توجه به پایان یافتن زمان خدمت برخی افراد و خروج آنان از صنعت گاز کشور، این تجارب گردآوری و بازنگری و در قالب مجموعه ای مستند منتشر خواهدشد و در اختیار نیروهای جوان و فعال کنونی قرار خواهد گرفت.

مدیر اداری و آموزش شرکت ملی گاز ایران، ترازیابی و تدوین نیازهای آینده شرکت ملی گاز ایران، تعالی و ارتقای کیفی نیروهای شاغل از طریق توسعه آموزش همگانی، همچنین اجرای طرح های جانشینی نیروها و پرورش مدیران را از برنامه های مهم واحد آموزش شرکت ملی گاز ایران برشمرد.

 

کد خبر 105099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =