الزامی به رعایت مفاد ماده 7 آیین‌نامه معاملات شرکت ملی نفت ایران نیست

بر اساس بخشنامه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، در معاملات بالاتر از دو میلیارد ریال، الزامی به رعایت مفاد ماده 7 آیین نامه معاملات شرکت ملی نفت ایران نخواهد بود.

به گزارش شانا، پیروز منجزی، مدیر امور مالی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، با اعلام این مطلب افزود: این مسئله ضمن تسریع در امور، می‌تواند سبب ارتقای کیفی عملکرد هیئت مدیره و افزایش بهره وری شرکت ها شود.

وی افزود: به جز موارد الزام آور قانونی، بخش عمده ای از موضوع ها، به تصویب واگذاری مناقصه ها با مبالغ بیش از دو میلیارد ریال، مطابق با ماده 7 آیین‌نامه معاملات شرکت ملی نفت ایران (سقف اختیار کمیسیون معاملات ) مربوط بوده که به عنوان مانعی جدی، کارآمدی این رکن اساسی شرکت ها را به چالش کشانده؛ از این رو شایسته است که زمان و منابع انسانی را به عنوان گرانبهاترین دارایی های شرکت به گونه ای مطلوب، مدیریت و استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: اندیشه و از همه مهم‌تر شجاعت گرفتن چنین تصمیمی، این فرصت را فراهم می آورد که در آینده نزدیک بتوان مقوله های راهبردی و با اهمیت و موضوع هایی را که در ارزش های بنیادین شرکت ریشه دارند، در دستور کار هیئت‌های مدیره مشاهده کرد.


عضو هیئت مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران افزود: جای خالی طرح موضوع هایی همانند ارزیابی مستمر و دوره ای عملکرد کمیسیون و کمیته های مختلف از جمله کمیسیون مناقصه، کمیته فنی بازرگانی، کمیته ترک تشریفات، کمیته انتخاب مشاوران و نیز موضوع هایی چون ارزیابی ساختار سازمانی به عنوان یکی از ارکان مهم کنترل های داخلی در هیئت مدیره شرکت ها به شدت احساس می شود.

مدیر امور مالی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با بیان این که اعمال برخی تغییرات، ضرورتی اجتناب ناپذیر در ارتقای کیفی عملکرد هیئت مدیره هاست، تصریح کرد: می باید قادر به تغییر قابلیت های خود متناسب با شرایط و وضعیت های جدید باشیم.

به گزارش شانا، بر اساس ماده 7 آیین نامه معاملات شرکت ملی نفت ایران، مرجع تصمیم گیری در باره معاملاتی که از طریق مناقصه برگزار می شوند، فارغ از مبلغ آنها، کمیسیون مناقصه است و در قانون یادشده حکمی مبنی بر لزوم دریافت مصوبه هیئت مدیره در معاملات بالاتر از دو میلیارد پیش بینی نشده است؛ از این رو شرکت ملی نفت ایران و شرکت های فرعی آن در انجام معاملاتی که از طریق مناقصه انجام می شوند، بر اساس قانون تکلیفی به رعایت مفاد ماده 7 آیین نامه معاملات شرکت ملی نفت ایران ندارند و می توانند به انجام معاملات مزبور در چارچوب قانون برگزاری مناقصه ها و سایر قوانین و مقررات مربوط اقدام کنند.

کد خبر 106611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =