پایه کاتالیست‌های ریفورمینگ برای اولین بار در کشور ساخته شد

پایه گاما آلومینای اکسترود با خصوصیات مناسب به عنوان پایه کاتالیست‌های ریفورمینگ کاتالیستی توسط محققان پژوهشگاه صنعت نفت ساخته شد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت مهندس ربابه اکبری مسئول پروژه فوق گفت: کاتالیست‌های ریفورمینگ به منظور افزایش عدد اکتان بنزین در پالایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای ساخت این کاتالیست‌ها نیاز به پایه گاما آلومینا در فرم‌های کروی یا اکسترود با خصوصیات ویژه است.

وی افزود: لازم به ذکر است که فرمولاسیون ساخت این نوع کاتالیست‌ها با استفاده از پایه تهیه شده از شرکت های خارجی و همچنین فرمولاسیون ساخت گاما آلومینای کروی قبلا در مرکز تحقیقات کاتالیست پژوهشگاه صنعت نفت انجام شده است.

وی در پروژه حاضر نیز فرمولاسیون پایه گاما آلومینای اکسترود با خصوصیات مناسب به عنوان پایه کاتالیست‌های ریفورمینگ،‌ بدست آمده و در ساخت کاتالیست بکار گرفته شده است.

اکبری تصریح کرد: ارزیابی‌های فیزیکی، شیمیایی، راکتوری انجام شده بروی کاتالیست ساخته شده بر روی این پایه‌ها عملکرد مشابهی با کاتالیست‌های تجارتی نشان داده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این پروژه‌ها بنا به تقاضای مدیریت بازرگانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در مقیاس پایلوتی اجرا و نهایتا طراحی مفهومی واحد ساخت گاما آلومینای اکسترود با خصوصیات مناسب برای کاتالیست‌های ریفورمینگ در مقیاس 100 تن در سال در پژوهشگاه صنعت نفت انجام شده است.

کد خبر 112352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =