تهیه ترکیبات سیلیس نانو متخلخل کروی با اندازه ذارت 2 تا 10 میکرون

شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با همکاری گروه تحقیقاتی دانشگاه تهران برای اولین بار موفق به اختراع تهیه مواد نانو متخلخل با اندازه حفره‌های بزرگ تر از 6 نانو متر با مزیت های جدید شد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی رئیس واحد پلیمری این شرکت گفت: از این اختراع جدید می‌توان به تهیه پایه‌هایی با مورفولوژی کروی با ابعاد 2 تا 10 میکرون که به عنوان بسترهای کاتالیستی در صنایع پتروشیمی استفاده می‌شود، پرداخت.

دکتر سید مهدی قافله‌باشی افزود: در روش ابداعی به دست آمده از این تحقیقات، علاوه ‌بر کنترل اندازه حفره می‌توان مواد سیلیسی نانو متخلخل کروی را نیز به دست آورد.

وی با بیان این که این اختراع با همکاری دکتر بدیعی از دانشگاه تهران صورت گرفته است، گفت: این اختراع علاوه ‌بر این که می‌تواند در فرآیندهای شیمیایی نقش مهمی داشته باشد، می‌توان از آن در بسترهای کاتالیستی خشک‌ کن‌ها، جاذب‌ها و خالص‌کننده‌ها در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی استفاده کرد.

قافله‌باشی با اشاره به این که مرحله بعدی تحقیقات مشترک پژوهش و فناوری پتروشیمی و گروه تحقیقاتی مواد نانو متخلخل علوم دانشگاه تهران در این باره، بزرگ‌نمایی مقیاس تا پیشتاز کوچک خواهدبود، خاطرنشان کرد: امیدواریم برای کسب فناوری تولید مواد نانو متخلخل کروی با ابعاد بالاتر از 50 میکرون که کاربرد فراوانی به عنوان بستر کاتالیست‌های پلیمریزاسیون دارد، نیز گام های بزرگی برداریم. 

کد خبر 118605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =