«استات اویل هیدرو» حفاری را در قطب شمال آغاز کرد

شرکت نروژی «استات اویل هیدرو» برنامه دو ساله حفاری را در آب های قطب شمال به منظور تعیین ظرفیت تولیدی در بخش مربوط به نروژ در این منطقه آغاز کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز»، این شرکت نروژی همچنین امیدوار است از طریق همکاری با شرکت های روسی مانند «گازپروم» به اکتشاف نفت و گاز در مناطق دورافتاده تر قطب از جمله نواحی مورد اختلاف میان نروژ و روسیه نیز بپردازد.

قطب شمال یکی از معدود مناطق جهان است که هنوز عملیات اکتشاف برای تولید نفت در آن انجام نشده است.

هلگ لاند، مدیر اجرایی استات اویل هیدرو، خواستار ایجاد چارجوبی بین المللی برای محافظت از جوامع و محیط زیست آسیب پذیر و شکننده قطب شمال شده است تا از این طریق، توسعه ذخایر نفت منطقه بدون آسیب ناپذیرفتنی به پیش برود.

استات اویل هیدرو ماه گذشته کار انتقال گاز طبیعی مایع شده (ال.ان.جی) را از یک میدان فراساحلی در قطب شمال از پروژه «اسنوویت» آغاز کرد و این اولین بار است که ال.ان.جی از یک پروژه در این منطقه تولید می شود.

استات اویل هیدرو قصد دارد در 18 ماه آینده یک سکوی حفاری را بطور مداوم در منطقه اجرای پروژه اسنوویت به کار گیرد تا مشخص شود که آیا ذخایر کافی گاز برای احداث یک خط تولید دیگر برای تولید تولید ال.ان.جی وجود دارد یا خیر.

در همین حال، شرکت «انی» ایتالیا رهبری پروژه «گولیات» را برای توسعه ذخایر نفت در بیرون از سواحل شمال نروژ در دست دارد که استات اویل هیدرو نیز در این پروژه شریک است.

لاند در گفت و گو با فایننشال تایمز گفت که تمایل دارد نروژ برای توسعه منابع قطب شمال در آینده با روسیه کار کند.

شرکت دولتی گازپروم روسیه، استات اویل هیدرو را به عنوان یکی از شریکان خارجی در پروژه توسعه میدان گازی بزرگ «شتوکمان» در بیرون از سواحل شمال روسیه انتخاب کرده است.

بر پایه این گزارش، اکتشاف نفت و گاز در قطب شمال، موضوعی بسیار جنجالی بوده است، زیرا منتقدان می گویند این اقدام، تهدیدهایی متوجه ساکنان بومی و حیات وحش این منطقه خواهد کرد.

لاند در این زمینه گفت: مهم است چارچوبی تعریف کنیم که حساسیت نواحی قطبی به ویژه در دریای نروژ را محترم بشمرد.

کد خبر 119932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =