عاصمی پور: تخصصی شدن فعالیت روابط عمومی ها ضروری است

نشست هم اندیشی رؤسای روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران و شرکت های تابع امروز دوشنبه (سوم دی) در ساختمان مرکزی چهارم این شرکت در تهران برگزار شد.

به گزارش شانا در این نشست، قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر تخصصی شدن فعالیت های روابط عمومی در جهت پیشبرد اهداف سازمان گفت: تبلیغات به عنوان ساز و کار مبین اهمیت و ضرورت ایده ها به مراتب مهم تر از اجرای خود ایده است و این تبلیغات نمی تواند خارج از شناخت شیوه ها و جنبه های تخصصی کار باشد.

 

دکتر محمدجواد عاصمی پور افزود: هماهنگی و ارتباطات به عنوان رکن چهارم وظایف اساسی مدیریت به طور مستقیم به روابط عمومی و عملکرد آن ارتباط دارد و از این جهت است که این نهاد دست راست مدیریت محسوب می شود.

 

وی اظهار داشت: بخش دیگری از وظایف روابط عمومی آسان کردن ارتباطات برون سازمانی است که ایجاب می کند روابط عمومی در این زمینه فعال عمل کند و به جای پاسخگویی انفعالی به خلق ایده ها در خصوص گسترش ارتباطات مبادرت نماید تا منافع را پاس داشته و درآمد و ارزش اقتصادی سازمان را افزایش دهد.

 

دکتر عاصمی پور گفت: در ارتباطات درون سازمان نیز روابط عمومی نقش کلیدی دارد و به عنوان ساروج سازمان عامل پیوند دهنده ارکان مختلف و مجموعه مدیریت، کارکنان و خانواده هاست.

 

قائم مقام مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که مدیران نخستین شاخص موفقیت سازمان هستند افزود: روابط عمومی در  تشریح موفقیت های سازمان ومعرفی درست مدیریت و دستاوردهای سازمان باید نقش اساسی داشته باشد.

 

وی در عین حال توضیح داد: این بدان معنا نیست که روابط عمومی صرفا صدای مدیران باشد اما باید دانست که این نهاد صدای نقش های 10 گانه مدیریت است ودر زمینه هایی نیز گرداننده بخشی از نقش مدیریت محسوب می شود.   

 

دکتر عاصمی پور گفت: روابط عمومی به عنوان بیان کننده مشکلات سازمان برای مدیران لازم است به نقش مدیر به عنوان حلال مشکلات نیز کمک کند.

 

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر توسعه و روزآمد کردن اطلاع رسانی در مجموعه وزارت نفت افزود: استفاده از زیرساخت های اطلاع رسانی و فناوری های جدید از جمله وب سایت و پایگاه های اینترنتی در این شرکت متناسب با شان و جایگاه چهارمین شرکت بزرگ نفتی جهان نیست و باید همان گونه که در دنیای امروز آموزش الکترونیکی شده است، ارنباطات نیز الکترونیکی شود.

 

وی ضرورت ویرایش و تنظیم اطلاعات خروجی سازمان را مورد اشاره قرارداد و اظهار داشت: روابط عمومی باید مشخص کند چه سطحی از اطلاعات به چه گروهی از مخاطبان منتقل شود.

 

در ادامه نشست اسحق رویور، رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران برنامه های این نهاد را تشریح و تاکید کرد: جلسات هم اندیشی هر 2 ماه یکبار در یکی از مناطق عملیاتی شرکت ها برگزار شود.

 

همچنین مشاور وزیر و رئیس بازرسی وزارت نفت سخنران دیگر این نشست بود که با تاکید بر اعتماد سازی و اتکا به برنامه ریزی درست گفت: تحولی در روابط عمومی ها تحقق می یابد که در مرحله نخست خود روابط عمومی از نتیجه عملکرد آن اغنا و راضی شده باشد.

 

حسین شیوا افزود: در زمینه روابط عمومی ها انبوهی از دستورالعمل ها و برنامه ها وجود دارد که در این خصوص مشکلی متصور نیست و مشکل در اجرایی شدن این دستورالعمل ها است.

 

وی به نقش نظارتی روابط عمومی ها اشاره کرد و اظهار داشت: روابط عمومی با توسعه درون سازمانی و ارتباط بیشتر با مجموعه کارکنان می تواند نقش نظارتی خود را با هدف افزایش خشنودی شغلی و رضایتمندی کارکنان جامه عمل بپوشاند.

 

در ادامه این نشست که بعد از ظهر امروز دنبال می شود، علی قنواتی مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت سخنرانی خواهد کرد و در پایان، مراسم تودیع رئیس سابق روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران برگزار می شود.     

 

 

کد خبر 122555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =