توزیع نقشه راهنمای جایگاه های سوخت CNG در تهران

شرکت بهینه سازی مصرف سوخت شرکت ملی نفت ایران، نقشه راهنمای جایگاه های سوخت سی ان جی تهران را توزیع کرد

به گزارش شانا، بر این اساس و در جهت اطلاع و دسترسی آسان ساکنین شهر تهران به این جایگاه ها، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت اقدام به توزیع نقشه راهنمای جایگاه های سوخت سی ان جی تهران کرد.

در این نقشه، تعداد جایگاه های گازرسانی فعال و جایگاه های گازرسانی در دست احداث، همچنین محل استقرار این جایگاه ها در سطح شهر مشخص است.

بر این مبنا، تعداد پنجاه و پنج جایگاه فعال گازرسانی و تعداد پنج جایگاه در دست احداث در سطح شهر تهران وجود دارد که تراکم این جایگاه ها در روی نقشه مذکور بیشتر در حد فاصل خیابان امام خمینی(ره) تا بزرگراه آزادگان و خیابان 17 شهریور تا بزرگراه شهید نواب صفوی قابل رویت است.

همچنین در محدوده جاده قدیم کرج و بزرگراه تهران - کرج (پس از بزرگراه آزادگان) نیز 10 جایگاه گازرسانی سی ان جی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در اوایل دی ماه امسال خبر از انعقاد 136 قرارداد برای ایجاد جایگاه سی ان جی داد که از این تعداد 70 جایگاه بزرگ CNG مربوط به شهر تهران بود. همچنین حسین تیموری، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از اختصاص 17 جایگاه سوخت سی.ان.جی به تاکسی‌های شهر تهران خبر داد.

سید رضا کسایی زاده در آذر ماه امسال و در جمع خبرنگاران با بیان این که هم اکنون تعداد خودروها و جایگاه های سی.ان.جی با یکدیگر متناسب نیست، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی ها، باید به ازای هر هزار خودرو یک ایستگاه سی.ان.جی وجود داشته باشد که متاسفانه هم اکنون تنها 600 جایگاه داریم که 313 جایگاه در سرویس است.در این راستا، روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، ضمن انتشار اطلاعیه ای اعلام داشت: پیرو تصمیم ستاد تبصره 13 مبنی بر روان سازی سوخت‌گیری تاکسی‌های دوگانه‌سوز و خدمات رسانی بهتر به مردم، مقرر شده است که از این پس، تمامی تاکسی‌های گازسوز جهت دریافت گاز CNG باید به جایگاه‌هائی که به این منظور اختصاص یافته، مراجعه نموده و سوخت‌گیری نمایند.

وی همچنین یادآور شد: بر اساس ابلاغیه رئیس جمهوری باید تا پایان سال آینده هزار و 800 و تا پایان سال جاری 500 جایگاه سی.ان.جی در کشور احداث شود.

کد خبر 124368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =