تکریم ارباب رجوع فلسفه وجودی شرکت ملی پالایش و پخش است

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: خدمت به مشتری و تکریم ارباب رجوع فلسفه وجودی شرکت ملی پالایش و پخش است.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا، مهندس محمدرضا نعمت زاده در پیامی به مناسبت همایش طرح تکریم ارباب رجوع در شرکت ملی پالایش و پخش که صبح امروز (چهارشنبه 24 بهمن) از سوی رئیس روابط عمومی پالایشگاه اصفهان در آغاز این همایش قرائت شد، افزود: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از چشم انداز ارتباطات مردمی تکریم ارباب رجوع و مشتری مداری دارای ویژگی هی منحصر به فردی است که حتما این ویژگی ها باید مورد توجه مسئولان امر در سطح شرکت قرار گیرد.

متن کامل پیام معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش به شرح زیر است:

«1- تنوع محصولات و فرآورده های تولیدی شرکت

شرکت ملی پالایش و پخش تولید کننده حدود 70 نوع محصول و یا فراهم آورنده خوراک برخی از این فرآورده هایی است که در چند سال اخیر تولید آنها به بخش خصوصی واگذار شده است. بدیهی است تنوع تولید، تنوع مشتریان و چالش های خاص هر گروه از مشتریان را د ر پی دارد. ما با مشتریانی با سطوح تحصیلی متفاوت، حوزه های کاری مختلف اقتصادی از مصرف کننده خانگی گرفته تا مصرف کنندگان صنعتی، کشاورزی، تجاری، با شخصیت های حقیقی و حقوقی سروکار داریم. بنابراین باید به اقتضای نوع مخاطبان و نیازهای مشتریان، شیوه های مناسب و شایسته ای را جهت تعامل با مخاطبان مد نظر قرار دهیم. ضمن اینکه در همه سطح، انسانی بودن رفتار با مشتری را هرگز از خاطر دور نگه نداریم. بدانیم که تکریم مشتری در وهله نخست تکریم انسانی است.

2- تنوع در نوع مخاطبان و مشتریان واحدها و شرکت های مختلف

به دلیل گستردگی دامنه فعالیت های شرکت ملی پالایش و پخش هر کدام از شرکت های فرعی و واحدهای تابعه این شرکت وظایف، ماموریت ها، مخاطبان و مشتریان خاص خود را دارند. این موضوع  بالاخص در برخی شرکت ها و واحدهای ستادی که بیشترین میزان تعامل با مردم و ارباب رجوع ( شامل همکاران سازمانی، پیمانکاران و شرکای تجاری، متقاضیان خدمات، مردم و ... ) را دارند، از اهمیت و اولویت حیاتی برخوردار است. لذا همکاران باید با شناخت مخاطب، توجه کافی به این نکته مهم داشته باشند که در چه زمینه‌ای، چه نوع خدماتی را به مخاطبان و مشتریانی با چه ویژگی‌هایی ارائه می‌دهند.

3- اهمیت آموزش در تکریم ارباب رجوع

ویژگی‌های خاص پالایش و پخش در حوزه ارتباطات مردمی و تکریم ارباب رجوع توجه بیشتر به امر آموزش در این زمینه را ضروری می‌سازد. توجه به دقیق و علمی به بحث آموزش و فرهنگ سازی در تمامی سطوح مدیران، مسئولان و کارکنان و همچنین وضع مقررات خاص جهت سیاست گذاری، اجراء، نظارت و کنترل در زمینه تکریم ارباب رجوع، می‌تواند کمک شایانی در راستای حصول به اهداف متعالی این نظام در پی داشته باشند. آنچه امروزه به عنوان کلید موفقیت در سازمان های خدماتی محسوب می شود، برقراری یک ارتباط موفق با مشتریان و ارباب رجوع است. بنابراین باید توجه داشت که مشتری به ما وابسته نیست بلکه ما به مشتری و ارباب رجوع وابسته ایم و اصولا فلسفه وجودی ما و سازمان ما، خدمت به مشتریان و ارباب رجوع است و لاغیر.

توفیق روز افزون تمامی همکاری محترم در شرکت ملی پالایش و پخش در خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی را از خداوند متعال خواستارم.»

چهارمین گردهمایی سالیانه مسئولین و بازرسان طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع در حوزه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، امروز ( چهارشنبه 24 بهمن ) با حضور روسای روابط عمومی شرکت های تابعه شرکت ملی پالایش و پخش در محل سالن همایش های پالایشگاه اصفهان برگزار شد.

کد خبر 126744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =