آغاز تولید از مخزن جدید بنگستان میدان نفتی شادگان

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از تولیدی شدن مخزن جدید بنگستان میدان نفتی شادگان در حوزه عملیاتی این شرکت خبر داد.

مهندس علی محمد جوادی در گفت و گو با خبرنگار شانا در مناطق نفت خیز جنوب گفت: بهره برداری از این مخزن از تاریخ 14 فروردین امسال با تکمیل و راه اندازی نخستین حلقه چاه با دبی 2 هزار بشکه در روز نفت سنگین با درجه (API 24) و حاوی سولفید هیدروژن آغاز شد.

 

وی افزود: چاه حفاری شده در این مخزن با هدف توصیف و بررسی وضعیت تولید در سال 1375 حفر و در سال 1379 کار تعمیر آن آغاز و تولیدی بودن آن در سال 1382 محرز شد.

 

مهندس جوادی اظهار داشت: با انجام مطالعات و بررسی های اولیه برای توسعه آتی مخزن، در نهایت احداث نزدیک به 30 کیلومتر خط لوله 6 اینچ برای انتقال نفت تولیدی از سر چاه به واحد بهره برداری شماره 3 مارون و فرآورش آن در مجموعه فرآورشی بنگستان مارون تصویب و سال گذشته کارهای اجرایی آن انجام شد.

 

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در باره توسعه این مخزن توضیح داد: حفاری یک حلقه چاه دیگر در این مخزن با هدف توصیف و شناخت بیشتر در دست انجام است که در صورت قطعی شدن تولیدی بودن، برای بهره برداری از آن برنامه ریزی خواهد شد.

 

شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، یکی از شرکت های تابع شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و میانگین نفت خام آن 590 هزار بشکه در روز است.

 

این شرکت راهبری میدان های نفتی مارون، کوپال و شادگان در جنوب استان خوزستان را به عهده دارد. 

کد خبر 128794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =