توزیع سهام شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی صنعت نفت

رئیس هیات مدیره صندوق بازنشستگی صنعت نفت گفت: پس از تصویب تبدیل شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی صنعت نفت به سهامی عام، سهام این شرکت میان بازنشستگان و کارکنان صنعت نفت توزیع می شود.

دکتر مهدی کرباسیان در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار داشت:  از 27 فروردین مصوبه شرکت سهامی عام را به شرکت های مربوطه ابلاغ کردیم تا کارهای لازم برای عرضه سهام آنها در بورس انجام شود.
 
وی افزود: صندوق بازنشستگی صنعت نفت در حال حاضر 900 میلیارد تومان از وزارت نفت طلب کار است که انتظار داریم این طلب در قالب سهام به صندوق بازگردد.
 
کرباسیان خاطر نشان کرد: واگذاری سهام شرکت ها به کارکنان علاوه بر این که موجب افزایش فعالیت های بیشتر شرکت می شود، سود سهام را به سهامداران اصلی که کارکنان و بازنشستگان هستند، می رساند.
 
وی تاکید کرد: البته این واگذاری ها باید به نحوی انجام شود تا صندوقها جانشین بخش خصوصی نشوند و برای توسعه آنها مانع تراشی نکنند.
 
رئیس هیات مدیره صندوق بازنشستگی صنعت نفت با اشاره به نام گذاری سال 87 به عنوان سال نوآوری و شکوفایی گفت: ما در صندوق بازنشستگی صنعت نفت خود را موظف کرده ایم تا با  انجام تلاش های فراوان کشور را در رسیدن به خودکفایی و خوداتکایی کمک کنیم.
 
به گفته او صندوق بازنشستگی صنعت نفت با سرمایه گذاری در زمینه ساخت توربوکمپرسورها در کشور گام  بزرگی برداشته است به نحوی که پیش از آن امکان ساخت این دستگاه تنها در 5 شرکت معتبر دنیا موجود بود.
 
کرباسیان با بیان این که خودباوری در کشور موجب شکوفایی نیروی انسانی می شود، تصریح کرد: با بسیج تیم های علمی در صندوق می خواهیم در پایان سال کارنامه موفقی به مردم ارائه دهیم.
 
وی همچنین ادامه داد: در آستانه صد سالگی صنعت نفت ایران صندوق بازنشستگی خود را موظف کرده است از زحمات نیروهای پیشکسوت که موجب ارتقا صنعت نفت شده اند تقدیر و تشکر کند به همین منظور تعدادی همایش با حضور بازنشستگان و معرفی بازنشستگان نمونه سراسر کشور برگزار می شود.

کد خبر 129686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =