پشتیبانی از راه اندازی تعاونی مسکن بازنشستگان صنعت نفت

دکتر مهدی کرباسیان گفت: برای حل مشکل مسکن بازنشستگان صنعت نفت نیازمند حمایت دولت هستیم و در این صورت می توانیم با تمام توان از راه اندازی تعاونی مسکن بازنشستگان صنعت نفت پشتیبانی کنیم.

به گزارش خبرنگار شانا، مهدی کرباسیان، رئیس هیئت رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت صبح دیروز ( شنبه 21 اردیبهشت)، در جمع بازنشستگان صنعت نفت در کرج حضور یافت و به بررسی مشکلات آنها پرداخت.

کرباسیان، با بیان آن که هدف از حضور در صندوق بازنشستگی صنعت نفت خدمت به بازنشسته ها است گفت: بازنشسته های صنعت نفت کسانی هستند که عمر و جوانی خود را برای خدمت به مردم و توسعه کشور سپری کردند.

کرباسیان در باره حل مشکل مسکن بازنشستگان صنعت نفت گفت: برای حل این مسئله نیازمند حمایت دولت هستیم و با توجه به آن که حمایت از تعاونی های مسکن از سیاست های دولت است ما هم از راه اندازی تعاونی مسکن بازنشستگان صنعت نفت حمایت می کنیم.

کرباسیان با تشریح پیشنهاد خود برای راه اندازی تعاونی مسکن بازنشستگان نفت، تصریح کرد: وظیفه اصلی دفاتر نمایندگی در شهرها رسیدگی به امور مستمری ها، مددکاری، درمان و سایر موارد مرتبط است، به همین دلیل پیشنهاد می کنم یک کانون بازنشستگان نیز تشکیل شود تا سایر مسائل در آنجا مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: به دلیل آن که با انواع درخواست ها در میان بازنشسته ها مواجه هستیم نمی توانیم به طور 100 درصد پاسخگوی تمام آنها باشیم.

کرباسیان با تاکید بر آن که وزیر نفت و پیش از وی، مهندس وزیری هامانه همکاری های بسیاری خوبی با صندوق داشته اند، گفت: تلاش همه ما این است که بتوانیم صندوق را پابرجا نگه داریم.

کرباسیان با اعلام آن که میزان مستمری بازنشسته های صنعت نفت در دو سال گذشته بالاتر از نرخ تورم بوده است، گفت: در این دو سال هر بار توانستیم بیش از 20 درصد حقوق ها را افزایش دهیم و میزان آن را بالاتر از نرخ تورم نگاه داریم.

وی افزود: یکی از ورودی های منابع مالی صندوق، حق بیمه های 25 درصد است که 19 درصد آن را کارفرما (شرکت) و 6 درصد آن را پرسنل می پردازند که با این مبالغ سرمایه گذاری می شود و سود آن به میزان مستمری ها اضافه می شود.

وی با بیان آن که برای تعیین میزان حقوق کارمندان صنعت نفت، باید نرخ رشد محاسبه شود و عوامل دیگری نیز در آن موثر است، گفت: علاوه بر افزایش حقوق سالانه، در صورتی که تا پایان شهریور ماه سود دریافتی حاصل از سرمایه گذاری ها نسبت به سال گذشته افزایش چشم گیری داشته باشد، میزانی از آن به عنوان پاداش به بازنشسته ها تعلق می گیرد.

رئیس هیئت رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت، یکی از اقدام های مهم صندوق برای بازنشستگان را موضوع درمانی آنها خواند و توضیح داد: پیش از این بیشتر بازنشسته ها به بیمارستان نفت می رفتند و از آنجا خدمات مورد نیاز را دریافت می کردند اما هم اکنون با مراجعه به واحدهای دولتی و تامین اجتماعی نیز 100 درصد هزینه درمانی آنها را می پردازیم.

وی با اشاره به طرح مکانیزه کردن سیستم خدمات درمانی، گفت: این طرح را از تهران آغاز کرده ایم و اکنون نیز در کرج در حال اجراست.

کرباسیان که همراه علی محمدی، رئیس صندوق بازنشستگی صنعت نفت به کرج رفته بود، همچنین  به گفت و گو با حاضران پرداختند و بر حل مشکلات آنان تاکید کردند. 

در این مراسم، دادخواه، رئیس کانون بازنشستگان استان تهران نیز با قدردانی از عملکرد صندوق بازنشستگی صنعت نفت، گفت: ما نیز از نظر آقای کرباسیان در باره آسیب بازنشستگی پیش از موعد به کشور حمایت می کنیم.

صندوق بازنشستگی صنعت نفت، با هدف خدمت رسانی به بازنشستگان صنعت نفت دفاتری را دایر کرده است تا بتواند با کم ترین زمان و بالاترین سرعت خدمات مورد نیاز بازنشستگان صنعت نفت را ارائه کند.

کد خبر 130034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =