افزایش حقوق بازنشستگان صنعت نفت در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت

رئیس هیئت رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت، گفت: تعیین افزایش حقوق سال جاری در دستور کار مدیران وزارت نفت قرار گرفته که پس از تعیین حقوق شاغلان صنعت نفت، تصویب خواهد شد.

دکتر مهدی کرباسیان، در گفت و گو با خبرنگار شانا همچنین در باره مطالبات صندوق بازنشستگی صنعت نفت گفت: صندوق بازنشستگی صنعت نفت بیش از 900 میلیارد تومان از وزارت نفت طلب دارد.

وی با تاکید بر آن که شورای عالی خصوصی سازی باید در باره واگذاری سهام ها برای وصول مطالبات تصمیم گیری کند، افزود: متاسفانه توجهی به این موضوع نمی شود اما امیدواریم در واگذاری ها مورد نظر قرار بگیرد تا بتوانیم مانند سازمان بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی به زودی طلب هایمان از وزارت نفت را از طریق سهام ها وصول کنیم.

رئیس هیئت رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت در باره اعلام ترمیم حقوق بازنشستگان پیش از سال 1379، گفت: این موضوع از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اعلام شده است و مربوط به بازنشستگان دولتی است.

وی ادامه داد: قوانین و مقررات صندوق بازنشستگی صنعت نفت با سایر صندوق های بازنشستگی متفاوت است و این طرح شامل حال بازنشستگان صنعت نفت نخواهد شد.

کرباسیان، در باره تعیین میزان افزایش حقوق بازنشستگان صنعت نفت در سال جاری توضیح داد: طبق صحبت های انجام شده، میزان حقوق بازنشستگان باید بیش از نرخ تورم تعیین شود.

رئیس هیئت رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت، تاسیس کانون بازنشستگان در استان های کشور را از برنامه های مهم صندوق بازنشستگی صنعت نفت خواند و افزود: برنامه ریزی هایی را برای تاسیس این کانون ها در شهرهای مختلف که بازنشستگان صنعت نفت در آنجا ساکن هستند، در نظر گرفته ایم.

وی افزود: شیراز یکی از شهرهایی است که مجوز تاسیس کانون بازنشستگی در آنجا صادر شده و به زودی انتخاباتی برای تعیین هیئت مدیره این کانون برگزار خواهد شد.

کرباسیان ادامه داد: در پایان هفته جاری با همراهی هیئت رئیسه صندوق بازنشستگی به شیراز می رویم تا از نزدیک با دفتر نمایندگی صندوق بازنشستگی صنعت نفت در شیراز و بازنشستگان ساکن در آنجا دیدار کنیم.

رئیس هیئت رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت، در باره فعالیت های رینگ صادراتی و رینگ محصولات پائین دستی نفت و پتروشیمی در بازار بورس، گفت: بر اساس توافق های به عمل آمده، پتروشیمی در حال وارد کردن مواد جدیدی به بازار بورس است و هشت نوع از اقلام جدید پتروشیمی را جهت اخذ تاییدیه هیئت پذیرش سازمان بورس به این هیئت پیشنهاد کرده است که این اقلام منتظر اعلام نظر هیئت پذیرش برای ورود به بورس و سپس معامله در رینگ صادراتی هستند.

کد خبر 131033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =