اکتشاف سالانه ٦٩٥ میلیون بشکه نفت و ١٥٥ میلیارد متر مکعب گاز

مهندس سیف الله جشن ساز، اظهار داشت: بر اساس تعهد شرکت ملی نفت ایران در ده سال آینده مبنی بر اکتشاف سالانه 695 میلیون بشکه نفت و 155 میلیارد متر مکعب گاز همه تلاش خود را بر تحقق این خواسته خواهیم گذاشت.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با حضور در جمع مدیران شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به سه برابر شدن تولید نفت در این مناطق نسبت به ابتدای تاسیس شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اظهار داشت: پس از تاسیس شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در ابتدای سال 1378 و با مدیریت صحیح و اصولی، شاهد منحنی رشد تولید در این شرکت هسیتم و شاهد آن نیز سه برابر شدن ظرفیت تولید نفت آن است.

وی افزود: با انجام پروژه های بزرگی چون احداث واحد نمک زدائی ، تزریق گاز، تقویت فشار گاز و احداث خط لوله جدید 18 اینچ شاهد رشد و شکوفایی بیشتر این شرکت در امر تولید نفت و گاز باشیم که این حاصل همکاری و هماهنگی مدیریت ستاد تهران و مدیران عامل شرکت های تابعه و کارکنان مناطق عملیاتی است.

وی افزود : با راه اندازی کارخانه NGL3100 شاهد آن خواهیم بود که گازهایی که هم اکنون به اجبار سوزانده می شوند به مدار تولید آمده و روزانه پنج میلیون متر مکعب به تولید گاز کشور افزوده شود.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ملی ایران برنامه های پنج ساله این شرکت را بر محورهای فعالیت های اکتشافی، رسیدن به اهداف تعیین شده توسط دولت و پیشرفت طرح ها و ایجاد طرح و کارخانه های جدید برشمرد و افزود: همه تلاش ما مصروف رسیدن به این چشم انداز هست.

جشن ساز در ارتباط با بی تاثیر بودن تحریم ها در روند توسعه صنعت نفت اظهار داشت: بحث تحریم با شاخص تولید باید سنجیده شود شاخص تولید ما در سال گذشته تولید روزانه چهار میلیون و 102 هزار بشکه نفت بوده که این آمار در سال جاری به مرز چهار میلیون و 230 هزار بشکه در روز رسید و تا  پایان امسال نیز پیش بینی می شود که تولید نفت ایران به مرز چهار میلیون و 300 هزار بشکه در روز برسد که 30 هزار بشکه آن از میدان نفتی خشت در حوزه فعالیت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران  حاصل خواهد شد.

وی از ادامه مذاکرات شرکت ملی نفت ایران با شرکت گاز پروم روسیه خبر داد و تصریح کرد: جهت ادامه مذاکرات هیات ایرانی با طرف روسی طی ماه آینده در تهران یا مسکو به مذاکره خواهند نشست تا در رابطه با توسعه میادین نفتی کوه ریگ، دودرو و شوروم تصمیم گیری شود.

معاون وزیر نفت با اشاره به توانمندی شرکت ها و پیمانکاران ایران در توسعه این صنعت اظهار داشت: با توجه به رویکرد دولت نهم در جهت حمایت از پیمانکاران و سازندگان داخلی و ایجاد اشتغال و توسعه پایدار، باید از این پیمانکاران حمایت شود که نمونه توانمندی آنها ساخت دکل 87 توسط یک شرکت ایرانی است که تحویل شرکت ملی حفاری ایران شد.

کد خبر 131642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =