کشف یک میدان نفتی بزرگ در استان خوزستان

وزیر نفت از کشف میدان نفتی بزرگ در استان خوزستان با ذخیره نفت درجا به میزان یک میلیارد و 100 میلیون بشکه خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، مهندس غلامحسین نوذری پیش از ظهر امروز (یکشنبه 23 تیر) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: این میدان نفتی در شمال شهرستان اندیمشک قرار دارد.

وزیر نفت افزود: این میدان نفتی دارای ذخیره در جای یک میلیارد و 100 میلیون بشکه نفت خام سبک با درجه ای پی آی 33 است که 233 میلیون بشکه از آن قابل برداشت است.

کمبودی در بازار نفت نیست

وزیر نفت در پاسخ به پرسشی در باره وضعیت آینده بازار نفت گفت: ما در بازار نفت از نظر عرضه در شرایط خوبی به سر می بریم و هیچ کمبودی نداریم، اما از نظر قیمتی تابع متغیرهای دیگری از جمله دلار و یورو هستیم.

شرایط خوب مذاکرات خط لوله صلح

مهندس نوذری در باره روند پیشرفت قرار داد خط لوله صلح اظهار داشت: مذاکرات در این زمینه از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده و در حال ادامه رایزنی ها هستیم و به زودی گروه های کارشناسی کار خود را آغاز می کند.

او ادامه داد: قیمتی که گاز خط لوله صلح بر اساس آن تعیین شده مروبط به 5/1 سال پیش است و ما نیاز داریم که بررسی مجددی درباره قیمت داشته باشیم.

شرکت توتال کاری در ایران نداشت، فقط یک موافقتنامه بود 

وی در باره پشیمانی شرکت توتال از سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران، گفت: شرکت توتال کاری در ایران نداشته است و تنها موافقتنامه ای برای پارس ال.ان.جی با این شرکت داشتیم که مدت ها در تعلیق بود، در نتیجه کار را خودمان آغاز کرده ایم.

وزیر نفت در پاسخ به پرسشی در باره احتمال به وجود آمدن مشکلاتی برای تهیه گاز مجتمع های پتروشیمی در زمستان سال آینده گفت: برای تهیه گاز مجتمع های پتروشیمی در زمستان هیچ گونه مشکلی نخواهیم داشت.

در حال امضای قرارداد با گازپروم روسیه هستیم

نوذری در باره وضعیت قرارداد گازپروم گفت: این قرارداد یک بسته کامل در زمینه توسعه میدان های نفت و گاز و ساخت پالایشگاه در حاشیه دریای خزر به انتقال نفت از این دریا به دریای عمان است که در حال امضای این قرارداد با طرف روسی هستیم.

کد خبر 132208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =