نوذری خبرداد: کشف یک میدان جدید نفتی در منطقه عسلویه

وزیر نفت از اکتشاف یکی میدان نفتی جدید در منطقه ویژه اقتصادی عسلویه خبر داد و گفت: کشف این میدان نفتی در یک منطقه گازی منحصر به فرد است.

به گزارش خبرنگار شانا، وزیر نفت صبح امروز (یکشنبه 30 تیر) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: از آن جایی که نوع اکتشاف ها در منطقه عسلویه گازی است، کشف این میدان نفتی با ذخیره درجای 525 میلیون بشکه قابل توجه و منحصر به فرد است.

وزیر نفت در پاسخ به پرسشی در خصوص نامه ارسال شده شرکت توتال فرانسه به وزارت نفت ایران تصریح کرد: آنها از ابتدا از سرمایه گذاری در حوزه گازی ایران انصراف نداده بودند چرا که در نامه ارسال شده از سوی شرکت توتال اعلام شده که اتفاقات اخیر به دلیل ایجاد یک جریان برای حذف این شرکت بوده و آنها همچنان قصد سرمایه گذاری در بخش انرژی ایران را دارند.

وی در مورد ارزیابی خود از روند رو به کاهش قیمت نفت گفت: تغییرات قیمت نفت در روزهای آتی قابل پیش بینی نیست ولی احتمال افزایش قیمت نفت بیش از کاهش آن است.

وی همچین در مورد ادعای خودروسازان در خصوص بدهی شرکت ملی نفت به شرکت های سایپا و ایران خودرو گفت: بر اساس قانون برنامه قرار بود که 500 هزار خودرو به صورت دوگانه سوز از سوی شرکت های خودرو ساز به بازار عرضه شود.

نوذری با اشاره به این که مبلغی که شرکت ملی نفت متعهد شده بود به شرکت های سایپا و ایران خودرو بپردازد 270 میلیارد تومان بوده است، افزود: برآورد شده یارانه گاز سوز کردن هر یک از خودروها 560 هزار تومان است، و بر همین اساس و طبق تکلیف قانون، شرکت ملی نفت این مبلغ را به خودرو سازان پرداخت کرده است.

نوذری تاکید کرد: ادعای خودرو سازان این است که گاز سوز کردن هر خودرو 900 هزار تومان است، ولی آن چه که در قانون وزارت نفت مکلف به اجرای آن بوده تخصیص یارانه 560 هزار تومانی برای هر خودرو بوده است. 

کد خبر 132396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =