۱۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۸
  • کد خبر: 132759
کتاب اصول پالایش نفت خام منتشر شد

کتاب اصول پالایش نفت خام در زمینه تشریح فرآیندهای پالایش فرآورد‌ه‌های نفتی و روش‌های آنالیز و ارزیابی نفت خام چاپ و منتشر شد.

به گزارش شانا، این کتاب که توسط مهندس محمدتقی کوچک‌زاده به رشته تحریر درآمده، شرح مختصر و کاملی از فرآیندهای پالایش با ذکر ارقام تجربی و بررسی آخرین روش‌های تبدیل ترکیبات سنگین نفتی و نامرغوب به فرآورده‌های سبک و با ارزش را در قالب چهار فصل در اختیار خواننده قرار می دهد.

در فصل اول این کتاب درباره فرآیندهای پالایشی و فصل دوم در زمینه اطلاعات مربوط به فرآورده‌ها، مقایسه آن‌ها با فرآورده‌های سایر کشورهای جهان و کاربرد آنهاست.

در فصل سوم کتاب روش‌های استاندارد آزمایش‌ها، مفهوم و اهمیت و استفاده هر کدام بر طبق استانداردهای ASTM، UOP، IP شرح و کاربرد بسیاری از دستگاه‌های آنالیتیک که در زمینه آنالیز ترکیبات نفتی نقش مهمی دارند، پرداخته شده است.

فصل چهارم کتاب اصول پالایش نفت خام نیز مشخصات انواع نفت خام و میعانات گازی ایران و کشورهای همسایه و سایر کشورهای جهان را مورد تجزیه و تحلیل و ارزیابی قرار داده است.

محمدتقی کوچک زاده، از کارشناسان برجسته شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران است که نزدیک به چهار دهه در صنعت پالایش کشور فعالیت کرده است و هم اکنون در دوران بازنشستگی به فعالیت های پژوهشی در زمینه تخصصی خود مشغول است.

با توجه به برنامه گسترده صنعت نفت ایران برای توسعه پالایشگاه های نفت خام بر پایه خوراک نفت خام های بسیار سنگین و همچنین احداث پالایشگاه میعانات گازی بندرعباس، به نظر می رسد زمینه مساعدی برای توسعه فعالیت های پژوهشی و تلاش برای ارتقا دانش عمومی در این زمینه نیز فراهم شده است.

این کتاب در تیراژ یک هزار نسخه از سوی انتشارات ادبستان - جهان نو چاپ و در مجموعه فروشگاه های کتاب آیلار توزیع شده است. 

کد خبر 132759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =