برداشت بیش از سه میلیارد و 700 میلیون متر مکعب گاز از پارس جنوبی

سرپرست امور کنترل تولید و ارسال فرآورده شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، از برداشت بیش از سه میلیارد و 700 میلیون متر مکعب گاز ترش در مهرماه امسال از مخزن گازی پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی، محمدرضا جولایی با اعلام این خبر، افزود: از این میزان گاز، پس از تصفیه در فازهای یک تا پنج پارس جنوبی، بیش از سه میلیارد و 400 میلیون متر مکعب گاز شیرین تولید شده و به شبکه سراسری گاز کشور تزریق شد.
وی افزود: در مهرماه امسال حدود پنج میلیون و 300 هزار بشکه میعانات گازی، 15 هزار  تن گوگرد و حدود 82 هزار تن LPG (گاز مایع بوتان و پروپان) در پالایشگاه های اول تا سوم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شده است.
سرپرست امور کنترل تولید و ارسال فرآورده شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، میزان اتان تولید شده در مهرماه امسال در این مجتمع را 31 هزار و 500 تن برشمرد و افزود: تمام اتان تولیدی مجتمع به شرکت پتروشیمی جم ارسال شده است.
جولایی افزود: در این مدت 133 میلیون متر مکعب گاز شیرین، به پتروشیمی پارس و یک میلیون و 400 هزار بشکه میعانات گازی، به پتروشیمی نوری (برزویه) ارسال شده است.
به گفته وی، چهار میلیون و 200 هزار بشکه میعانات گازی توسط نفتکش ها و 107 هزار تن LPG نیز در مهرماه امسال از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی به خارج از کشور صادر شده است.

کد خبر 135784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =