جریان مستمر گاز فاز 9 پارس جنوبی در خط لوله سراسری برقرار شد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از ورود گاز شیرین فاز 9 میدان گازی پارس جنوبی به خط لوله سراسری خبر داد و گفت: با تلاش های بی وقفه کارکنان صنعت نفت، روز گذشته (جمعه هفدهم آبان) اولین گاز فاز 9 پارس جنوبی با ظرفیت 10 میلیون متر مکعب وارد شبکه سراسری شد.

مهندس سیف الله جشن ساز در گفت و گو با خبرنگار شانا تصریح کرد: در دو هفته گذشته گاز فاز 6 پارس جنوبی به تدریج وارد پالایشگاه فاز 9 پارس جنوبی و پس از پایان عملیات شیرین سازی، به منظور استفاده در فصل سرد سال، به خط لوله سراسری منتقل شد.

وی با بیان این که در چند روز آینده این ظرفیت به روزانه 25 میلیون متر مکعب افزایش می یابد، گفت: در روزهای گذشته نیز گاز فاز 9 پارس جنوبی به صورت منقطع وارد شبکه سراسری شده بود، اما از روز گذشته با رفع مشکل کمپرسور پالایشگاه، گاز به صورت مستمر به خط لوله سراسری تزریق شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در باره راه اندازی فاز 7 میدان گاز پارس جنوبی گفت: فاز 7 پارس جنوبی ماه آینده (آذر) راه اندازی می شود و گاز آن به پالایشگاه فاز 10 پارس جنوبی منتقل و به این ترتیب زمستان امسال از حوزه پارس جنوبی، روزانه 50 میلیون متر مکعب به ظرفیت پالایش و تولید گاز کشور افزوده خواهدشد.

جشن ساز با تاکید بر این که با تمهیدات اندیشیده شده، زمستان امسال مشکل تولید و تامین گاز نخواهیم داشت، افزود: زمستان امسال 75 میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می شود که از این میزان 25 میلیون متر مکعب از مناطق عملیاتی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و 50 میلیون متر مکعب از فازهای 9 و 10 پارس جنوبی تامین خواهد شد.

 

کد خبر 135819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =